[Talk-cz] vícejazyčné názvy

"Petr Morávek [Xificurk]" xificurk na gmail.com
Středa Únor 29 12:53:11 UTC 2012

Karel Volný wrote:

> +1

A ten obsah je v _některých_ místech dvojjazyčný ;-)

> do háje s menšinama, máme tu nějaký úřední jazyk, já fakt nestojím o to mít
> mapu zadělanou nesmyslama typu "Karlovy Vary / Karlsbad / Столи́ца ма́фии"

O to taky "fakt nestojím"... a víš proč? Protože takhle Karlovy Vary
značené nejsou.

Já nevím, jestli jsem se špatně vyjádřil, nebo co... ale přijde mi, že
to tu někteří berou jako, že navrhuji aby se do name Prahy daly všechny
možné překlady, protože tam určitě žije pár Španělů, Italů, Slovinců,
Rusů, Němců... To vážně ne!
Ale jsou obce, kde výrazná část obyvatel prostě Češi/Moravané/Slezané
nejsou a nejen na dopravním značení je uveden název dvojjazyčně; dalším
příkladem můžou být různé turistické trasy vedoucí po hranici a názvy
jejich rozcestníků (povětšinou place=locality) a vrcholů(*). Přijde mi
zcela přirozené dát do tagu name názvy oba, POKUD je to tak označeno.
Když chce někdo čistě českou / německou / ... mapu, tak ji tak může
renderovat, name by měl obsahovat primárně to, co je v terénu a ne že ho
definujeme jako name=name:cs uvnitř polygonu ČR, name=name:de uvnitř
polygonu Německa...

(*) Schválně jsem se podíval na Sněžku:
name=Sněžka (Schneekoppe / Śnieżka)
Třeba tady konkrétně mi přijde německý (narozdíl od českého a polského)
název v name jako nesmysl. A určitě by se hodilo doplnit name:cs, ale
zatím jsem do toho nešahal.

Petr Morávek aka Xificurk