[Talk-dk] Næste map-party i Århus

Erik Klausen ekl at hjemmebedst.dk
Tir Sep 29 09:19:56 BST 2009

Hej mappere.

Hvad skal I lave i efterårsferien?

Vi snakkede om at vi nok kunne nå endnu en tur i Århus-området inden vinter. Jeg vil foreslå at vi afsætter lørdag den 10. og 17. oktober til mapning, så må vi se hvor mange der dukker op. Jeg er selv forhindret den 10.

Jeg har to forslag, lad mig høre hvad I mener:

1. Vi fortsætter med omegnen af Tranbjerg, så vi kan erklære området 100% færdigt. Det vil sige området mellem Skanderborgvej og Oddervej,fra Ringvejen og sydpå.

2. Vi skal se noget nyt, så vi tager Lystrup og omegn. En del af Lystrup er tegnet op, men der mangler stadig en del.

Det er selvfølgelig sjovest at tage et helt hvidt område, men vi skal jo også have noget gjort helt færdigt. Morten Kjeldgaard foreslog området mellem Mørke og Hinnerup, men det er vel rigeligt stort?

Jeg har gjort klar på wiki-siden her: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Da:MappingAarhus

Skriv dig på, så vi ved noget om hvor mange vi skal vente. Skriv også telefonnummer på, så forsinkede/forhindrede har nogen at ringe til. Alle OSM-ere er selvfølgelig velkomne.

Til OSM-ere i resten af landet: Denne mail er stort set hvad der skal gøres af planlægningsarbejde. Man skal:

1. Finde et godt område at få mappet; brug tools.geofabrik.de/mc til at finde et sted der mangler kortlægning.
2. Kopiér denne mail, og dikter en dato, eller lav en afstemning på www.doodle.com. Husk på at et map party bliver en succes, selv om kun en person dukker op.
3. På dagen deles området op mellem de fremmødte. Under kortlægningen finder man et sted at spise, og hver OSM-er fortsætter til hans/hendes område er færdigt. Det vil normalt være ved 16-tiden.

Hver person lægger sine traces ind bagefter, og så ser man hvordan kortet vokser i løbet af lørdag aften og søndag. Det er faktisk utroligt fascinerende!

Så, lad os se 7-8 map parties i Danmark i efterårsferien! I Århus mødes vi klokken 10 et sted i nærheden af offentlig transport; gør det samme hos jer. Stjæl hvad du kan bruge fra denne mail og fra Århus-hjemmesiden.

Med venlig hilsen
Erik Klausen