[Talk-dk] Hastighedsgrænser og oplysningstavler

Anton Rasmussen anton_rasmussen at yahoo.dk
Ons Apr 6 08:59:25 BST 2011

I forbindelse med tagning med maxspeed er jeg kommet i tvivl: Synes I vi
skal bruge maxspeed når der er tale om oplysningstavler som E53[0]?
Jeg har googlet mig til at de ikke angiver egentlige
hastighedsbegrænsninger, men blot oplyser at vejen ikke er egnet til
hastigheder over det angivne:

"Denne tavle indfører ikke en hastighedsbegrænsning, men angiver et
område, hvor kørebanen er indrettet således, at den ikke er egnet til
kørsel med højere hastighed end der står på skiltet."[1]

I forhold til ruteplanlægning er det jo en nyttig oplysning at man ikke
vil kunne køre hurtigt, men strengt taget er det vel forkert at bruge
maxspeed?

mvh
Anton Rasmussen

[0] http://www.afspaerring.dk/200/200-e3.htm