[Talk-dk] Milepæl i sigte ohøj

Rasmus Vendelboe r.vendelboe+osm at gmail.com
Ons Maj 18 12:10:24 BST 2011

Hej OSM'ere,

Det er vist uden for diskussion, at det danske OSM projekt har haft rigtigt
meget fart på det sidste halvår. Rasher har dagligt logget data [1] de
sidste 12 uger og det begynder efterhånden så småt at give mening at
visualisere dem. Jeg har kopieret nogle af data'en hver mandag og lavet et
par figurer som er vedhæftet her.

På figur osm1 ses f.eks. at det ugentlige antal osm'ere har ligget omkring
100 uden ændringer her :/.
På osm2 har jeg plottet ugenumret som funktion af vej til addresse
dækningsgraden for hele Danmark i procent. Det ses at indenfor 100m er
dækningsgraden steget fra 70% til 87% på 11 uger (1% ~23400 hustande!). Det
ses tydeligt at vi er stærkt på vej mod vores største milepæl hidtil.
På osm3 har jeg lagt en linær og en eksponentialfunktion oven på 500m
dataen, for at approksimere det tidsrum hvor vi sandsynligvis kan fejre
vores hidtil største sejer. Fortsætter vi i en rimelig kontinuerlig
hastighed som hidtil er vi tidligst i mål i uge 26 :). Det er dog
sandsynligt farten tager af når de sidste hustande skal knyttes til vores
vejnet og vi derfor rammer milepælen senere. Men alt i alt juhuu! Godt
arbejde alle sammen!!

Med venlig hilsen
Rasmus Vendelboe

[1] - osm.rasher.dk/stats.txt