[Talk-dk] Så er der kommunegrænser!

Jonas Häggqvist rasher at rasher.dk
Søn Maj 20 23:00:14 BST 2012

I aften fik vi de sidste kommuner tegnet ind i OSM. Dvs. vi nu har et
objekt i OSM for hver kommune. Oversigt og lidt information kan ses på
følgende side:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Denmark/Da:Administrative_boundaries

Jeg tog som eksperiment og sammenlignede areal for vores kommune-objekter
med de arealer som geoservicen (geo.oiorest.dk) giver for hver kommune:

http://osm.rasher.dk/kommuner.txt

De fleste ser endog rigtig fornuftige ud, men Københavns Kommune er helt
gal. Jeg tror der har sneget sig et ekstra 0 ind i geoservicens tal, men
det får mig så til at spekulere på om vi kan stole på de andre tal.

Regionerne er også blevet tilpasset til at have grænser på kystlinjerne og
følge kommunerne i øvrigt.

En stor hånd til Rasmus Vendelboe som har været rigtig flittig til at
tegne kommune-grænser.

--
Jonas Häggqvist
rasher(at)rasher(dot)dk