[OSM-talk-nl] Gemeentegrenzen

Freek freek_osm at vanwal.nl
Mon Oct 1 18:00:18 UTC 2007

On Monday 01 October 2007, Maarten Deen wrote:
> Er zijn een paar tiles in Nederland die als achtergrond water hebben
> maar toch overduidelijk op het droge liggen. Maar het is me niet
> duidelijk wat het is.

Daar wilde ik ff niet op reageren ;-)

> Het leuke is dat je kunt zien dat ze de laatste tijd gerenderd zijn
> omdat de laatste renderers blijkbaar ook provinciegrenzen laten zien
> (rode streeplijn).

Ik dacht, laat ik ook de gemeentegrenzen eens "aanzetten": deze zitten erin,
maar hebben nog niet de juiste tags, dus ik heb deze wiki-pagina opgevolgd:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Key:boundary
en een paar grenzen boundary=administrative,border_type=city meegegeven, zie
hier het resultaat (eigenlijk hetzelfde als de provincie-grenzen):

http://tah.openstreetmap.org/Browse/?x=8445&y=5445&z=14&layer=tile

Rechtsbovenin zie je een "enkele grens", linksonderin zie je een "dubbele
grens": twee gemeenten die ik allebei getagd heb. Op zich denk ik dat de tags
correct zijn, maar vooral de rendering van de dubbele grenzen niet optimaal.
Wat vinden jullie ervan?

--
Freek