[OSM-talk-nl] eastereggs

mvexel mvexel at gmail.com
Tue Sep 25 06:15:29 UTC 2007

Ja, goed idee Zoran. Ben je al terug dan?
Er stond er een op de agenda voor het weekend van 6 oktober, wat als
we die nu eens door lieten gaan?

Naast mappen zouden we kunnen werken aan
* Strategie inhoudelijk. Hoe werken we systematisch verder, hoe
zorgen we voor een consistente kwaliteit, hoe kunnen we de
beschikbare 'mappingdrang' het meest effectief gebruiken om de data
beter te maken? In dat kader is er behoefte aan een shortlist met
'pijnpunten'.
* Strategie marketing / PR - welke kansen zijn er en hoe zorgen we
dat die worden benut?
* Organisatorisch - verband houdend met de voorgaande punten. Een
consistente hoge kwaliteit vraagt om een zekere organisatiegraad en
planning voor de lange termijn, en een 'productstrategie' - ja, best
een vies woord misschien voor een opensourceclubje - om een
gezamenlijke visie die we duidelijk uitdragen. Niet dat dat niet al
gebeurde, maar onze plek in het geodata-landschap is wel veranderd en
onze stem klinkt nu duidelijk luider dan voorheen!
* Gezelligheid - heeft er iemand een Wii? ;)

Mij lijkt het goed om twee keer een paar uur (bijvoorbeeld in de
ochtend) aan overleg te besteden en de rest aan mapping en gezelligheid!

Op 25-sep-2007, om 0:33 heeft Zoran Kovacevic het volgende geschreven: