[OSM-talk-nl] weesperstraat/sarphatistraat-mauritskade

Lambert Carsten lhc.osm at solcon.nl
Mon Jun 15 10:23:54 UTC 2009

On Monday 15 June 2009 11:59:08 Christiaan Welvaart wrote:

> Ik snap (ook) niet wat die 'snelle' optie doet, ik gebruik altijd 'korste'
> route. openrouteservice.org heeft die optie niet eens voor fietsers en
> voetgangers.

Een groot voordeel van die routeplanners is dat je fouten vindt die je anders
niet of nauwelijks ziet. En al die verschillende opties brengen weer ander
fouten aan het licht. Zoals bijvoorbeeld een ontbrekende
cycleway=opposite_lane op de Sarphatistraat met gevolg dat een route daar een
hele rare 'omleiding' maakte.
Natuurlijk zijn de routeplanners zelf in ontwikkeling en dan is het wel
prettig om de beperkingen (vooralsnog) te kennen om eindeloos zoeken naar
fouten die er niet zijn achterwege te kunnen laten.

Lambert