[OSM-talk-nl] install party bij Gert

ce-test, qualified testing bv - Gert Gremmen g.gremmen at cetest.nl
Sun Dec 19 19:22:50 UTC 2010

Gerts serverhackfeest:  (de erwtenzoephack-a-thon)

Hoewel de opkomst door de intensieve sneeuw en glibberpartijen over
ongezouten wegen
wat tegenviel (6 man) , hebben we toch een
goed resultaat geboekt:

wat random feiten:
-enkele fouten uit Martijns handleiding gehaald
-het lijkt erop dat we ook een server op windows aan de praat kunnen
krijgen (steven: handleiding)
-met Centos 5 zijn er flinke problemen
- 1 lange middag is niet lang genoeg, de benelux inlezen in osm2pgsql
duurt meer dan 2 uur
- De benelux omvat zo'n 47 miljoen nodes en 6.4 miljoen ways
- Andorra (Martijn !) kan binnen 1 minuut ingelezen worden, er zijn daar
autowegen die bij de grens ophouden en in een zandweg verder gaan
- Er zijn nog wat structurele problemen met de auto-update
- Er was voldoende erwtensoep en het weer was er klaar voor
- Als je de steker van het keyboard er niet goed insteekt heb je
problemen met screen wake-up
- Als je na 2 uur wachten ^C toets eindigt het inlees proces zonder
waarschuwing
- Ik heb flink wat bijgeleerd

Ik wil in januari nogmaals als gastheer functioneren voor een vervolg.

Dan gaan we met name in op het tunen van de configuratie files  for
osm2pgsql
(wat willen we  op de kaart) en die van Mapnik (hoe willen we het op de
kaart)

Gert Gremmen