[Talk-ro] OpenMap.ro

Ciprian Talaba cipriantalaba at gmail.com
Fri Nov 13 08:10:19 GMT 2009

Salutare Gyula,

Raspunsurile sunt inline:

2009/11/12 Gyula Szabo <szabo.gyula at gmail.com>

> Salut,
> si eu incerc sa adaug cateva linii din Cluj, si am cateva intrebari:
>
> De unde pana unde se considera o ruta? Cateva posibilitati:
> 1. De la prima statie pana la ultima statie

2. Tot traseu parcurs de autobus/troleu, inclusiv traseu parcurs la
> intoarcere (desigur aceasta varianta are sens numai daca pasagerii trebuie
> sa paraseasca vehiculul la intoarcere - altfel trebuie sa apara pe harta).

Varianta 2. Ruta din punctul  meu de vedere trebuie sa contina intregul
traseu tur-retur, portiunile parcurse intr-un singur sens trebuie marcate cu
forward/backward, in functie de sensul strazii in OSM(poate fi diferit de
sensul unic de circulatie) asa cum mentiona Attila intr-un mesaj anterior.

> Daca traseul este un circuit (practic prima si ultima statie coincid - de
> exemplu linia 7 sau 25 din Cluj), unde schimb forward cu backward?

Schimbi acolo unde este nevoie pentru ca ruta sa imi pastreze sensul corect.
Am atasat si un exemplu din JOSM: daca traseul are sensul A->B atunci
segmentul A va fi marcat ca forward (pentru ca sensul din OSM concide cu cel
al traseului), iar segmentul B va fi marcat ca backward (sensul de
parcurgere este opus celui din OSM).

Sper ca ceea ce am inteles eu de pe Wiki este corect, si ca explicatia
oferita este suficienta. Daca nu, va rog sa interveniti.

--Ciprian