[Tagging] Doorgetrokken middenstreep

Colin Smale colin.smale at xs4all.nl
Sun Oct 3 23:41:50 BST 2010

  Sinds kort bestaat de N201 tussen Vinkeveen en de A2 nu (in OSM) uit
twee wegen met oneway=yes, alsof het gescheiden weghelften zouden zijn.
Ik heb altijd begrepen dat alleen fysieke afscheidingen tellen (zie
[1]), en die zijn er daar niet, alleen een doorgetrokken streep. Maar ik
had me al veel eerder af zitten vragen of het een goed idee zou zijn om
een doorgetrokken streep hetzelfde te behandelen als een fysieke
afscheiding, bijvoorbeeld in het verlengde van op- en afritten van
snelwegen. Waar eindigt de oprit (dus waar komen de motorway en de
motorway_link bij elkaar)? Soms worden ze nog honderden meters voorbij
het eind van de vangrail nog gescheiden gehouden door een doorgetrokken
streep waar je niet overheen mag. Hoe zouden we om moeten gaan met een
doorgetrokken middenstreep naast een onderbroken streep, waarbij je er
in de ene richting niet overheen mag en in de andere richting wel?

Colin

[1]
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Editing_Standards_and_Conventions#Divided_highways