[Talk-ba] OSM zajednica u BiH

Michal Fabík michal.fabik at gmail.com
Tue May 9 07:57:56 UTC 2017

Pozdrav i dobro došli.

Par riječi o tome ko sam i zašto radim ovo: Zovem se Michal, Čeh sam
(izvinjavam se unaprijed na eventualnom skrnavljenju vašeg jezika, nije mi
maternji), živio sam u Bosni dvije godine i volim putovanje i planinarenje.
Nisam po zanimanju kartograf ni ništa slično, ne radim ni za kakvu
nevladinu organizaciju. Jednostavno sam vidio da OSM u BiH ima još puno
prostora za unapređivanje, pa sam krenuo unapređivati i tražim neko društvo
da se uključim. To je otprilike to.

Prvo najozbiljniji problem: za sada imamo tri korisnika na mailing listi,
što je prilično malo.
Ima li prijedloga gdje da nađemo još?

Ja sam kontaktirao sve korisnike u BiH u kategoriji Junior, Senior, Senior+
i Gold (http://resultmaps.neis-one.org/oooc) koji su bili aktivni u zadnjih
mjesec dana, ali sam dobio dva odgovora. Facebook grupa za BiH je godinama
neaktivna, na OSM forum sam u zadnju godinu dana pisao samo ja.

Igor je spomenuo kolege na fakultetu - koliko ih ima? Na čemu rade? Grupa
ljudi koji rade zajedno i još su lično u kontaktu (a ne samo preko
interneta) bi predstavljala velik doprinos nama svima.

Korisnik alexkemp u svom blogu (
http://www.openstreetmap.org/user/alexkemp/diary) spominje letke koje djeli
ljudima. Pitaću ga da mi pošalje dizajn, da ga prilagodimo za BiH. Ne
mislim djeliti letke slučajnim prolaznicima, ali bi valjda moglo
funkcionisati na fakultetima i sl. (Inače svima toplo preporučujem ovaj
blog. Ne bi vjerovali šta se sve zanimljivo može saznati o kojekakvom jarku
ili betonskoj cijevi koja viri iz grmlja.)

(Takođe, ima i onih koji možda i ne žele da se uključe - npr., jedan veoma
iskusan korisnik mi je napisao u mailu da je možda bolje da nema puno
korisnika u BiH jer tako bar nema novajlija koji "brljaju" kartu. Drugi mi
je nekad napisao da radi samo Republiku Srpsku.)

Što se tiče samog mapiranja: sinoć sam se vratio iz Sarajeva, pa još unosim
podatke koje sam usput prikupio. Imam nekoliko ideja na čemu bi se moglo
sistematski raditi (pravopis, latinica/ćirilica, podloge za precrtavanje,
nazivi puteva, granice administrativnih jedinica, planinarske staze,
putarina, landuse...). Ako nađem vremena, kroz narednih par dana ću se
potruditi da detaljnije razradim te pojedinačne teme.

Lijep pozdrav,

--
Michal Fabík