[OSM-talk-be] Methode om POI te uploaden naar OSM?

Lennard ldp at xs4all.nl
Mon Jul 26 08:20:29 UTC 2010

> Ik heb enkele maanden geleden al de toelating om de kerkhoven van het
> British Commonwealth te publiceren op OSM.  Hoe pub je een POI??

Door vooraleerst enige stappen te doorlopen, voordat er een upload/import
plaatsvindt.

Algemene pagina:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import

Richtlijnen import:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Guidelines

Aanmelden van de import, zodat ook later de herkomst nog te herleiden is:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Import/Catalogue

Vergelijken van de te importeren data met bestaande data, zodat er geen
dubbeling plaatsvindt in de data. Dit kan door ofwel niet te importeren
als er al een POI is, of door die bestaande POI op te ruimen tijdens de
import.

En als niet te missen belangrijke extra stap: communiceren met de
doelgroep. In dit geval zal de talk-gb mailinglist het aangewezen kanaal
zijn om deze import voor het voetlicht te brengen. In elke
gegevensverzameling kunnen en zullen fouten zitten. Vooraf overleggen over
de import voorkomt wrevel.

--
Lennard