[OSM-talk-be] Nummers van voet- en buurtwegen

Kurt Roeckx kurt at roeckx.be
Mon Mar 1 01:00:47 UTC 2010

On Sun, Feb 28, 2010 at 09:47:45PM +0100, Kenny Knecht wrote:

> waar?
>
> wordt old_ref al gebruikt voor voormalige gewest- en
> >

> Volgens mij is de doorsnede van de verzameling van de buurtwegen en de
> verzameling der gewestwegen gewoonweg leeg, dus is er geen kans op
> verwarring

Ik denk dat het alles behalve leeg is.  In principe moeten nieuwe
wegen zelfs allemaal in de atlas komen, en met wegen van 50 jaar
geleden ofzo zie ik die zeker in de atlas staan.  Dat wordt dan
wel op een andere manier aangeduid.  Of dat vandaag nog echt goed
gedaan wordt weet ik niet.

En ik weet niet hoe het daar bij u is, maar zoveel plaasten zijn
er hier nu ook niet dat ze gewest wegen hebben liggen leggen waar
er vroeger geen wegen waren.

> Op 28 februari 2010 20:34 schreef Ben Laenen <benlaenen at gmail.com> het
> volgende:

> allemaal prima redenen om dan toch maar old_ref te gebruiken?

Om een tag te gebruiken die niet Vlaanderen specifiek is ja.  En
liefst zelfs buiten Belgie bruikbaar is.

> Als het concept nu is losgekoppeld (dit is zo) en het onafhankelijk van de
> Waalse zijde verder evolueert (dat is een open vraag) doet dit argument er
> niet toe: Openstreetmap is geen historische kaart, maar een actuele kaart.

Wat niet wilt zeggen dat die wegen niet meer bestaan.  Ze zien er
waarschijnlijk niet hetzelfde uit als toen dat de kaart gemaakt is,
maar veel van die wegen zijn nog altijd wegen waar we elke dag
langs rijden.

Er zijn er ook die al lang niet meer gebruikt worden en die zelfs
niet meer terug te vinden zijn.  Of we die willen mappen, en hoe,
dat is een andere vraag.

Kurt