[OSM-talk-be] rendle

Jo winfixit at gmail.com
Wed Jan 11 19:32:31 UTC 2012

Ja, ik weet het. De toon is niet zo geschikt. Het is niet m'n bedoeling om
iemand te zeggen wat ze moeten doen, of hoe ze ergens over moeten denken.
Dat moeten ze zelf maar weten. Het lijkt me wel belangrijk dat mensen
beseffen dat alles met elkaar verknoopt is en dat hun beslissing gevolgen
heeft voor de bijdragen van anderen.

Het gaat er dus niet om, of ik denk dat wat hij doet goed of fout is. Mij
gaat het erom om hem toch nog zo ver te krijgen om in te stemmen. Maar ik
heb geen argumenten die steek houden, behalve: kijk al jouw data verdwijnt
uit OSM, tesamen met wat anderen na jou aan al die duizenden objecten
gedaan hebben, die jij hebt aangeraakt.

Ik heb al veel nodes en ways gered, maar bij iemand die zo actief was als
rendle, is er geen beginnen aan. Het enige wat ik hem wil laten weten, is
dat we niet met genoeg actieve mappers zijn om de meubelen te redden en wat
mij betreft, laat ik het dan maar allemaal op z'n beloop. Het zal wel weer
ingevuld geraken op termijn.

Op 2 april kijk de fietsknooppuntenrelaties nog eens na en al de routes die
dan terug onderbroken zijn, krijgen opnieuw een tag 'fixme=incomplete' en
daarmee is voor mij dan de kous af.

Ik hoop wel dat ze niet besluiten om alsnog uit te stellen, want heel die
licentieovergangsmiserie duurt nu al veel te lang en begint me zwaar de
keel uit te hangen.

Groeten,

Jo

Op 11 januari 2012 20:22 schreef Maarten Deen <mdeen at xs4all.nl> het