[OSM-talk-be] kaartje om ontbrekende wegen te vinden op basis van GRB

joost schouppe joost.schouppe at gmail.com
Mon Dec 7 18:23:45 UTC 2015

Hoi,

Ik heb wat zitten knoeien om snel iets te maken waarmee je kan zien of er
nog wegen gekend zijn bij het GRB die wij niet kennen.

Hier is het resultaat:
http://www.osm.be/animap/vergelijkinggrb.html

In het blauw: alle Openstreetmap wegen, steeds actueel
In het rood: een upload van WVG, die moet manueel geupdate worden

Waar de twee beschikbaar zijn, kleurt het paars
Waar "wij" en weg hebben en Agiv niet, kleurt het blauw.
Waar wij geen weg hebben, maar Agiv wel, kleurt het rood: dus nader te
bekijken.
Waar blauw en rood naast elkaar lopen, heb je een verschil in geometrie.

De namen volgens Agiv verschijnen in het rood als je wat inzoomt.

Als je niet ver ingezoomed bent, ga ja nog vrij veel rood zien, maar dat
komt omdat ik het nog niet aan de praat heb gekregen dat Mapbox ook kleine
wegjes laat zien als je ver uitgezoomed bent.

Het is nogal "rough and ready", maar volgens mij wel goed genoeg om een
beetje een idee te krijgen van de stand van zaken in je eigen mapping
omgeving.

Als iemand zijn weg kent in Mapbox studio: hulp om dat blauw op alle
zoomlevels te krijgen zeker welkom.

--
Joost @
Openstreetmap <http://www.openstreetmap.org/user/joost%20schouppe/> |