[OSM-talk-be] Voorstel import GRB gebouwen

Sander Deryckere sanderd17 at gmail.com
Mon Dec 14 17:38:54 UTC 2015

Jo,

De GRB gebouwen hebben ook enkele overbodige punten, maar deze zijn niet
nuttig in OSM. De overbodige punten uit het GRB zijn meetpunten.
Bijvoorbeeld als de achterkant van het gebouw niet opgemeten is kan het
gebeuren dat er een extra meetpunt staat op de zijgevel, om de hoek exact
te bepalen. Dit meetpunt op de zijgevel is natuurlijk totaal overbodig in
OSM, maar doordat het zo exact op een rechte lijn ligt, kan het ook
eenvoudig verwijderd worden. Ook bij enkele gebouwen met boogvormen zijn er
meer nodes dan nodig in OSM.

De simplifyAreas plugin van JOSM werkt het best om deze te verwijderen (en
je kan gerust heel strikte instellingen gebruiken), maar ik denk dat we die
functionaliteit wel kunnen kopiëren naar de preprocessor.

@jakka: het is zeker niet de bedoeling om iedereens werk zomaar te
overschrijven. Daar zijn we in België niet meteen voorstander van ;)