[OSM-talk-be] openpoimap voor verkeersborden in Belgie

Jo winfixit at gmail.com
Thu Jul 30 10:21:07 UTC 2015

Pieter,

We zouden die data omzetten en dan als OSM-bestand ter beschikking stellen,
waarna iedereen er dan de borden uit kan toevoegen. Degene die ze toevoegt,
zal ze dan waarschijnlijk nog wat moeten verslepen, zodat de positie klopt
met de reeds aanwezige OSM-data.

Benodigde info:
-welke borden staan bij elkaar op een paal, in welke volgorde
-code van de borden
-info op de onderborden
-als ze een uniek referentienummer toegekend hebben gekregen, vind ik dat
ook interessant (al was het maar om te kunnen opvolgen welke we al
toevoegden) en voor eventuele terugkoppeling.

De data transformeren vormt geen probleem. We zouden daarmee aan de slag
gaan van zodra de data beschikbaar is. (onder een geschikte licentie of met
een expliciete (geschreven) toestemming dat we ze mogen toevoegen aan
Openstreetmap, waarbij het duidelijk is voor de overheid dat ze dan daarna
als ODBL-data beschikbaar zijn voor iedereen).
We moeten dan nog ergens een belfort bouwen om deze toelating veilig in op
te slaan - ai teveel tijd besteed op wikipedia in de Middeleeuwse afdeling
- ik bedoel, waar houden we dat soort toelatingen bij?

Jo