[Talk-br] block on user Matheus Eduardo

Gerald Weber gweberbh em gmail.com
Domingo Janeiro 27 11:05:35 UTC 2013

Dear Administrator

this is to endorse the plea of fellow user Bráulio Bezerra to stop the
destructive and irresponsible behaviour or user Matheus Eduardo. I have
tried to communicate with this user as well about some senseless additions
but received no response.

If you look up the edits of this user you will notice that he never adds
any comments to his numerous and destructive edits.

When communicating with user Matheus Eduardo you may need to consider that
this user may not understand English at all.

The action of users with little knowledge of map editing is starting to
become a major issue which need to be taken more seriously by OSM. It is
being very disturbing and some Brazilian colleagues are even starting to
consider stopping their contributions to OSM because of this.

thank your for your kind attention

Gerald Weber
http://www.openstreetmap.org/user/Gerald%20Weber

---------- Forwarded message ----------
From: *Bráulio*
Date: Sunday, 27 January 2013
Subject: [Talk-br] Usuário Matheus Eduardo apagando coisas do mapa
To: OSM talk-br <talk-br em openstreetmap.org>

O que podemos fazer é o que eu já fiz, que foi enviar um email para
data em osmfoundation.org <javascript:_e({}, 'cvml',
'data em osmfoundation.org');> . Mas quanto mais gente enviar acho que mais
rápido será o bloqueio, eu acho. E com mais gente reclamando dessa vez,
espero que seja permanente. Incluir o nome "Matheus Eduardo" no assunto do
email deve ajudar.

Se não resolver, o jeito é mandar para a lista geral do OSM. Ou se alguém
aqui da lista tiver um contato mais direto com alguém da OSMF, talvez
consiga agilizar.

Se quiser ter uma ideia do estrago que esse usuário faz:
http://zverik.osm.rambler.ru/whodidit/?zoom=12&lat=-5.81048&lon=-35.26572&layers=BTT&age=31.
Clicando nos quadrados vermelhos e nos amarelos dá pra ver os
changesets
dele, nos quais centenas de objetos são removidos. Algumas vezes ele refaz
o que apagou, mas refaz mal feito, com muitos erros de iniciante.
 <javascript:_e({}, 'cvml', 'data em osmfoundation.org');>

On Sun, Jan 27, 2013 at 7:15 AM, Gerald Weber
<gweberbh em gmail.com<javascript:_e({}, 'cvml', 'gweberbh em gmail.com');>