[Talk-br] lecença do OSM, uso pelo governo/empresas

Wille wille em wille.blog.br
Sexta Abril 25 22:51:25 UTC 2014

Lá no post tem um comentário de Jerry, um colaborador inglês, que
argumenta que os dados dos governos da França e Reino Unido não seriam
compatíveis com uma licença de domínio público:

"Here in the UK moving to a less-restrictive licence than ODbL would
mean the practical loss of a large proportion of the road network, many
addresses and virtually all postcode data.

In France it would eliminate buildings and possibly landuse.

Similar problems will exist in any country where governments maintain
copyright over things they produce (hint, there are more of these than
the US PD model).

This is because some data have been obtained from open government
sources, frequently manipulated and enriched by OSM mappers, but always
subject to the original licences of the source data"

http://www.openstreetmap.org/user/lxbarth/diary/21221#comment25726