[Talk-cat] Sobre com escriure els noms de vies

Joan Montané joan at montane.cat
Thu Aug 1 19:25:58 UTC 2013

El dia 1 d’agost de 2013 20.56, Jaume Figueras i Jové <
jaume.figueras a upc.edu> ha escrit:

> Hola,
>
> penseu que una cosa és la base de dades i una altra és el renderitzador,
> això ho comentava en Joan a talk-es.
>
> sí, segons el meu parer, posar el tipus de via en majúscula és un cas molt
subtil de cartografiar per al renderitzador, pràctica que no s'ha de fer, :)

> Quan nosaltres escrivim el 'name' a OSM estem afegint una dada a la base
> de dades. Després el renderitzador recull les dades i les dibuixa. Jo crec
> que és aquí on es passa de nom a rètol. Crec que el nom no és un rètol, és
> un nom.
>
> Sí, ho veig igual. Si posem "carrer de..." a la base de dades no perdem
informació,  però si hi posem "Carrer de..." sí, perquè ja no es pot saber
si la majúscula forma part de les dades (com ho és la B de Barcelona" o no.
Seria com posar les dades sense accents a la base de dades, una vegada fet,
ja és informació perduda.

> Perquè? doncs per que al renderitzador li puc aplicar regles, com pot ser
> escriure les lletres en majúscules, la primera en majúscula, totes en
> minúscula, etc. En canvi a la dada en si no li puc aplicar cap regla, la
> regla s'aplica quan s'utilitza la dada.
>
> Exacte, sí el criteri fos que els noms de carrer han de sortir sempre en
majúscula, només caldria parlar el codi del renderitzador en concret.

Exemples "actuals":

El Visir, de l'ICC, posa usa "Carrer de..."
El Carrerer, també de l'ICC, usa "carrer de...", bé, concretament usa "c.
de..."
El Terrasit, de la Generalitat Valenciana, sembla que usa tot majúscules
"CARRER DE..."
El Mapbox Streets (que usa les dades de l'OSM) usa tot majúscules "CARRER
DE...". És un exemple on el renderitzador ha canviat l'aspecte final.
He vist mapes municipals que passen de tot (majúscules i sense accents)

Només comentar que, en la majoria de casos, estem parlant d'un tema visual,
ja que, afortonadament, les cerques que es fan acostumen a no tenir en
compte majúscules i minúscules. Els motors de cerca són prou flexibles per
trobar el que busquem, ;)

Joan Montané