[Talk-cat] Mapeig i Futur 3D

jordi castells jordi.kstells at gmail.com
Fri Aug 9 14:22:43 UTC 2013

Bones

No m'havia presentat abans: Jordi de Lloret. He estat mapejador esporàdic
de OSM, i segueixo aquesta llista amb cert interès i en força silenci.

Per a la elevació et fara falta fer ús d'un fitxer DEM (Digital Elevation
Model), que com molt bé diu en Xevi, es pot obtenir usant el SRTM [1] de la
NASA o bé el ASTER GDEM [2], pots trobar una comparació d'aquests dos a el
link [3]. Habitualment treballes amb subzones, i amb software tipus ArcGIS
o GRASS. Típicament s'han d'unir varis fitxers per a cobrir una zona.
Amb l'ASTER GDEM tens una resolució de 30m a 1x1 graus, contra els 90m de
SRTM.

Trobaria interessant generar un model 3D a partir de dades del cadastre,
edificis i alçada. Això és molt útil per a models acústics i de fluïds, per
exemple, per comprovar zones de sorollositat o simular com afectaria una
inundació/foc etcètera. A Barcelona sembla força complert, però és clar, no
pas a tot el territori. Veig que seria divertit muntar un extractor
d'aquestes dades que de manera automàgica et generés aquest model 3D,
facilitant la feina a varis grups d'estudis.
Dit això, el fet de generar un model 3D amb totes les senyals de trànsit i
carreteres no ho trobo tant interessant, o simplement no se m'acudeix cap
utilitat directa més que el fet de "podem fer-ho, fem-ho".

Salut i sort!

[1] - http://www2.jpl.nasa.gov/srtm/
[2] - http://asterweb.jpl.nasa.gov/gdem.asp
[3] -
http://cdn.intechopen.com/pdfs/32991/InTech-Comparison_of_srtm_and_aster_derived_digital_elevation_models_over_two_regions_in_ghana_implications_for_hydrological_and_environmental_modeling.pdf<http://cdn.intechopen.com/pdfs/32991/InTech-Comparison_of_srtm_and_aster_derived_digital_elevation_models_over_two_regions_in_ghana_implications_for_hydrological_and_environmental_modeling.pdf>

*--Castells--*
http://jcastellssala.wordpress.com