[Talk-cat] Mapeig i Futur 3D

yo paseopor yopaseopor at gmail.com
Fri Aug 9 16:17:55 UTC 2013

Entenc que fer un modelat 3D de l'orografia de Catalunya pot ser molt
interessant (i em semblen interessants també les propostes resultants).Però
no és del que jo parlava.Jo em referia al modelat 3D de senyals de trànsit
per poder ser col·locades a partir de les dades recollides a OSM.D'elements
senzills que en conjunt fan la nostra realitat complexa, en un camp
localitzat i determinat, com són els senyals de trànsit per la carretera
com qui fa estacions de trens, parades de bus, etc.

Baixem-ho a nivell de carrer.Segur que pot ser molt interessant saber fins
on i com quedaria Bcn després d'inundada.Però donat que parlem d'un mapa on
el que es destaquen són vies i camins...té la pinta de plànol.Un plànol
serveix entre d'altres coses per guiar-se.
Amb les "noves tecnologies" aquesta guia inclou límits de velocitat,
situació de ràdars, situació de punts d'interès, etc.
Doncs la meva idea és que inclogui tots els senyals de trànsit, és a dir,
totes les característiques de la via importants per a la conducció.
L'aplicació seria quasi-immediata (avui els gps mostren senyals de trànsit
per al límit de velocitat, podrien mostrar-les totes, técnicament no deu
ser gaire difícil).
I seria usada per milions de persones en els seus sistemes de navegació,
que van inclosos a qualsevol càmera fotogràfica una mica moderna, mòbil,
tablet,gps,pc, etc.

I ara, ja que hi som fent una mica ciència ficció.Posem per cas:què
necessitarà un sistema automàtic de conducció? Resposta:tota la informació
rellevant de tots els punts de la via (que es poden aconseguir a través de
la informació dipositada en un mapa gegant, com per exemple OSM).El
modelatge 3D i l'estil de mapa no deixa de ser un tipus de renderitzador
més casolà, per a ordinadors, tablets, i GPS , aplicacions que ja estan a
nivell de carrer. En un exemple més de la xarxa, és la població la que dóna
les dades al mitjà i no a l'inrevés, com estem acostumats a rebre'n,
aconseguint una informació actualitzada quasi-a-nivell-persona.

Potser és fer volar coloms, potser el fet de fer aparèixer tots els senyals
de trànsit d'una carretera en una pantalleta no és important, o de que al
renderitzar un model 3D es doni sensació de realitat en els petits elements
que la composen no serveixi per a que els nostres noms apareguin en lletres
de neó, però imagineu-vos què seria contribuir al sistema que diàriament
fan servir milions de persones per moure's...oh wait! (si això ja ho fem
tots els que editem OSM)  i amb aquesta idea ho podem fer de forma una mica
més realista.I ho fem amb tal eina que qui vol dibuixar inundacions i dades
cadastrals pot i qui vol posar uns simples senyals de trànsit també
pot.#whatawonderfulosmworld

Salut, sobretot salut.I mapes, també mapes
yopaseopor