[Talk-cat] linies de bus

yo paseopor yopaseopor at gmail.com
Mon Aug 12 21:34:20 UTC 2013

Us confessaré una cosa: jo i les relacions no som gaire amics.Fet l'acudit,
entenc el que es diu, jo sóc com el Miquel, prefereixo afegir línies que
relacions, però resulta que segons OSM les relacions són la "nova forma" de
fer rutes de transport públic.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Proposed_features/Public_Transport

Ara bé, no estic d'acord en "difuminar"  la xarxa a la que pertany a favor
del bitllet... ja que en principi l'ATM hauria d'acollir a TOTS els
transports (ara o en un futur) per la qual la informació no seria rellevant
.La xarxa és el que permet reconèixer el transport en qüestió, més enllà
del bitllet que paguis.Jo només estaria d'acord en suggerir-ho a més a
més.No és el mateix ATM que Servei de Transport Públic de Vilassar de Mar -
ATMB (perquè tindrem altres ATM aviat que mapejar) , servei concedit a
l'empresa Casas (és un exemple fictici).

Fixa't que hi ha un route i un route master...Crec que aquest seria el camí
i buscar quelcom similar per poder suggerir una xarxa més gran (potser cal
crear una relació de totes les ATM i una altra de totes les ATM de
Barcelona).De totes formes no us enganyaré, igual que estic molt posat en
senyals de trànsit i carreteres en això...em sap greu si a vegades m'he
"carregat" alguna parada.Imagineu el meu nivell.

Com ho veieu?
Salut i mapes
yopaseopor

PD: Un cop consensuat estaria bé fer una pàgina plantilla del pal
normalització, ja que em servirà per incloure-la dins dels presets de
senyals de trànsit (Carrils bus-taxi,parades de bus ben fetes,assistent per
fer línies de transport públic a Catalunya i Espanya, etc. el preset vol
estar dissenyat expressament per a nosaltres ,ser una eina útil i facilitar
la feina ben feta, així que em semblaria fantàstic que tinguéssim una forma
consensuada que fer sobre aquest tema.

PD: tots aquests debats es reflecteixen a les dues wikis? (perquè seria
ideal tenir un arbre de fils sobre cada tema que la gent pugui seguir,
ampliar i sumar-s'hi.

PD3:offtopic, el tema senyals 3D segueix endavant.No és possible de moment
aplicar dues textures a la vegada, els senyals queden tots a un mateix
cantó en una mateixa orientació.Solució de moment:Senyals a doble cara, com
si fos un videojoc de cotxes que comença per Súper i acaba per Mario
Kart.Tot provisional, però vol dir que la feina funciona i que de les dades
OSM es pot extreure un món 3D. Fins i tot en senyals de trànsit.