[Talk-cat] Mapeig i Futur 3D

Albert Homs i Gall alberthoms at gmail.com
Tue Aug 13 11:38:23 UTC 2013

Aprofito el fil per a presentar-me també :)
Soc un altre dels guifaires (guifi.net) que circula per aquestes llistes.
Mapejo (no em piqueu :) ) amb l'IDeditor sobretot la zona de Cerdanya
I ara entre línies

El dia 9 d’agost de 2013 16.22, jordi castells <jordi.kstells a gmail.com> ha
escrit:

> [...]
>
> Per a la elevació et fara falta fer ús d'un fitxer DEM (Digital Elevation
> Model), que com molt bé diu en Xevi, es pot obtenir usant el SRTM [1] de la
> NASA o bé el ASTER GDEM [2], pots trobar una comparació d'aquests dos a el
> link [3]. Habitualment treballes amb subzones, i amb software tipus ArcGIS
> o GRASS. Típicament s'han d'unir varis fitxers per a cobrir una zona.
> Amb l'ASTER GDEM tens una resolució de 30m a 1x1 graus, contra els 90m de
> SRTM.
>
> Trobaria interessant generar un model 3D a partir de dades del cadastre,

Això ho havíem valorat a guifi com a eina molt potent per a complementar
les eines de línia de visió que tenim a la web

> Això és molt útil per a models acústics i de fluïds, per exemple, per
> comprovar zones de sorollositat o simular com afectaria una inundació/foc
> etcètera. A Barcelona sembla força complert, però és clar, no pas a tot el
> territori. Veig que seria divertit muntar un extractor d'aquestes dades que
> de manera automàgica et generés aquest model 3D, facilitant la feina a
> varis grups d'estudis.

Doncs si, però ho vam descartar perquè la càrrega que haguéssim donat al
servidor del cadastre era d'escàndol. Si es pugues generar aquest model de
forma periòdica (posem cada x mesos) suposo que es podria solventar aquest
problema