[Talk-cat] Mapeig i Futur 3D

yo paseopor yopaseopor at gmail.com
Fri Aug 16 23:44:33 UTC 2013

Tornant al tema 3D, mapeig i unint-lo amb el tema senyals de trànsit...

Tal i com va prometre en Kendzi (el creador del connector Kendzi3D - vaig
tenir amb ell unes parauletes via mail i tals- per a JOSM) el seu
renderitzador 3D ja accepta punts sobre la via amb vàries condicions en
funció dels paràmetres d'OSM (com per exemple direcció) i un sol model (és
a dir senyals de trànsit)
El resultat és el que veieu (l'anterior captura que us vaig enviar era una
captura "provocada" feta amb nodes i models posats a propòsit allà per a
que us féssiu una idea de com podia quedar.Aquesta és autèntica, són les
dades OSM sense modificació, de fet és la rotonda de la C-12 , de sortida a
Balaguer en direcció Àger.

Fent els models 3D dels senyals de trànsit (prometo millorar-los algun dia
o que ho faci algú per mi no m'importaria ;) m'ha sorgit un dubte
existencial: al renderitzar un model exemple sobre el senyal de rotonda
faig servir l'exemple ES:s200 on surten vàries poblacions de la Serralada
de Madrid.La veritat és que fins ara no tenia cap problema que els exemples
ja vinguessin escrits, bé perquè les lletres són petites i no es
distingien, bé perquè serveixen per escollir el tipus de senyal.Els dubtes
m'han vingut amb el model 3D.
De la conversa que vaig tenir amb en Kendzi ja us informo ara que queda
lluny i és complicat el fet de poder introduir text al senyal des del
renderitzador amb les dades OSM (el mateix dic pels GPS, una cosa és
extreure la informació d'un camp i una altra sobreimpressionar-la dins un
dibuix, etc.) per la qual cosa o bé surt l'exemple...i queda estrany saber
que estàs a Balaguer quan el senyal que veus posa Villalba-A
Coruña-Guadarrama (ara bé, les dades que hi ha dins OSM són correctes, per
això no patiu) o l'alternativa seria un model en buit, que queda més sincer
però una mica més desert :P Les dues propostes tenen pros i contres.Què en
penseu? La que trieu l'aplicaré als models 3D d'indicació i confirmació.

Salut i mapes (en 3D)
yopaseopor

PD: no us espanteu per la foscor dels senyals, és que justament són al
contrari del sentit de la via i representa que al ser contra la llum del
sol són una mica més foscos.Us adjunto també l'exemple en normal.

2013/8/13 Albert Homs i Gall <alberthoms a gmail.com>

> [...]
> Mapejo (no em piqueu :) ) amb l'IDeditor sobretot la zona de Cerdanya
> I ara entre línies
>
> El dia 9 d’agost de 2013 16.22, jordi castells <jordi.kstells a gmail.com>ha escrit:
>
> Bones

> Això ho havíem valorat a guifi com a eina molt potent per a complementar
> les eines de línia de visió que tenim a la web

> Doncs si, però ho vam descartar perquè la càrrega que haguéssim donat al
> servidor del cadastre era d'escàndol. Si es pugues generar aquest model de
> forma periòdica (posem cada x mesos) suposo que es podria solventar aquest

>>> (