[Talk-cat] Sobre el mapeig de carrils i direccions

Konfrare Albert lakonfrariadelavila at gmail.com
Mon Jul 1 15:54:51 UTC 2013

Hola,

Ara ho veig més clar!! ;)
Poso l'enllaç del render d'OSM-fr perquè arriba a un zoom major i pot
veure's millor el detall:
- Opció 1 (nova, més complexe):
http://tile.openstreetmap.fr/?zoom=20&lat=42.03266&lon=3.03477&layers=B00000FFF
- Opció 2 (antiga, més pràctica):
http://tile.openstreetmap.fr/?zoom=20&lat=42.03805&lon=3.03693&layers=B00000FFF

La opció nova (1) entenc que és aquesta:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Lanes
He mirat la zona amb el JOSM i penso que caldria posar l'etiqueta «lanes»

De la opció vella (2) el que no veig clar és la rotonda. No sé si s'hauria
de crear primer la rotonda com a tal, i que tots els camins que
n'entren/surten tinguin el seu node inicial/final unit a la rotonda.

El meu parer, és que la opció bona és la nova, encara que entenc que pot
ser un conyàs a l'hora d'editar. Ho dic perquè amb la vella, en el cas de
l'encreuament que has posat, si vens de França i vas amb una aplicació de
routing, et dirà que vas per una carretera d'un carril que segueix la
C-252, obviant que a la dreta (hi ha línia discontínua) hi tens un carril
que et porta a la rotonda que va cap al poble. Amb l'opció nova l'aplicació
(per exemple, l'Osmand) detectarà que vas per una via de dos carrils en la
qual el carril dret entra al poble i l'esquerra (venint de França) et
permet seguir la C-252. És a dir, entenc que encara que pesat, el sistema
nou pot afinar molt millor en aquestes situacions.

La veritat és que no mola quan vas «navegant» amb l'OsmAnd i et marca els
carrils que hauria d'haver-hi malament, i això sembla «a priori» que és més
fàcil que passi amb l'opció 2 (o vella).

De moment, aquesta és la meva opinió, de totes maneres m'ho tornaré a mirar.
- Miraré de provar rutes amb l'OSRM o similar que passen per aquestes
zones, a veure com reaccionen.
- Algú sap si hi ha manera de provar les rutes a l'Osmand o similar, sense
necessitat de ser al lloc amb el GPS activat? Seria la clau per fer
testings :)

Salut!!

El 1 de juliol de 2013 13.01, yo paseopor <yopaseopor a gmail.com> ha escrit: