[Talk-cat] Sobre el mapeig de carrils i direccions

yo paseopor yopaseopor at gmail.com
Fri Jul 5 01:00:52 UTC 2013

Gent!

Per afegir una mica més de llenya al foc sobre el tema de mapeig de carrils
i direccions he fet proves amb l'OSMAnd, amb Bluestacks i Fake GPS i us
comunico...

*QUE NO HI HA QUASI DIFERÈNCIA D'INDICACIONS ENTRE MANTENIR-SE PER UN
CARRIL ("NOU" MÈTODE) O GIRAR PER UNA VIA ("VELL" MÉTODE)* (en indicacions
en espanyol i en la senyalització de carrils)

D'igual manera passa amb http://map.project-osrm.org (OSMR) .La única
diferència és que el gir es produeix uns metres abans, ja que considera gir
el moment de canvi de carril (és a dir, de canvi de via), però quan vens de
100 km. enllà estaràs prou pendent si de cop canvies de direcció al km.
100,1 que al km 100,05 ,amb saber que canvies al 100 ja estaràs atent a la
via (provat).

Respecte a dibuixar "lanes" jo ho he provat i el que faig és equiparar
l'amplada a través del camp width (més o menys 4 per carril) i la seva
localització via ortofoto ICC, que potser es desvia una mica de l'eix en
sí.Però igualment quan els canvis són molt bruscos (de 4 carrils a 2) queda
horrorós per la qual cosa el sistema antic em segueix agradant més, fent
servir el nou només per a grans desviaments de carrils tal i com passa a
les autopistes, per exemple.

Per instal·lar tota la combinatòria d'estils "realistes":

-Anar a JOSM > Preferències > Tercera secció > Pestanya Estil d'acoloriment
de mapes > Triem els estils *Lane And Road Atributes* i *Traffic signals*
-Anar a JOSM > Preferències > Quarta secció > Pestanya Connectors > *
Roadsigns*
Un cop habilitat el connector , triem un node o via  > fem clic a la icona
del connector a la finestra de Propietats/Membres, cantonada superior dreta
> Pestanya paràmetres > Country preset > España > Show all signs > Aplica

I ja hauria de funcionar.L'ordre d'estils que a mi em funciona és :

1.Estil intern de JOSM
2.Lane and road Atributes
3.Potlach2
4.Traffic signals

Salut i mapes!
yopaseopor.blogspot.com

PD: M'agrada el debat dels mapes :P Generarem més controvèrsia ^_^