[Talk-cat] Sobre com escriure els noms de vies

Joan Montané joan at montane.cat
Wed Jul 31 12:31:37 UTC 2013

Hola,

suposo que tots els presents esteu subscrits a talk-es, però per si de cas,
faig la introducció del tema.

Ahir, arran d'una qüestió feta a talk-es, va sortir el tema de com s'han
d'introduir les dades a l'OSM. en els topònims i noms de via. Concretament
si el tipus de via (carrer, avinguda, passeig... ) va en majúscula o
minúscula. "Carrer de ..." o "carrer de...". També va sortir el tema del
topònims amb article ("El Prat de Llobregat" o "el Prat de Llobregat").

Sobre els topònims amb article, tinc un criteri clar. En català van en
minúscula. I, com sabeu, un dels meus entreteniments en canviar les
majúscules per minúscules de tot el territori, i difícilment em fareu
canviar d'opinió, :)

Sobre els tipus de via, sóc partidari també d'escriure'ls en minúscula. De
fet, els meus primers carrers estan, encara, fets així. Instintivament ho
vaig fer així, sense haver-me mirat res del que hi havia fet en altres
poblacions. En els mapes catalans hi ha tradició de posar-ho en minúscula
("carrer de..."), però a les plaques i cartells, normalment ho posen, o tot
en majúscules ("CARRER DE.."), o la primera de majúscula ("Carrer de...")
i, en més d'un mapa digital, poden trobar els noms de vies també així
("Carrer de...").

Aleshores, com introduïm les dades? o que cadascú faci el que vulgui, com
fins ara? Parlem-ne.

Joan Montané