[Talk-cat] dubtes dades cadastre

Jaume Figueras i Jové jaume.figueras at upc.edu
Wed May 29 20:48:42 UTC 2013

Hola,

faig una mica d'OffTopic però està relacionat amb el què comenteu.
Aquest més de març a les jornades de GIS lliure de Girona vaig presentar
una feina que fem a la uni i vaig contactar amb gent del CREAF i vaig
preguntar si el MCSC (MAPA DE COBERTES DEL SÒL DE CATALUNYA) [1] és
lliure, em van dir que si, però tot i això com que no hi cap llicència,
els hauríem d'escriure.

De moment tinc descarregat totes les dades [2] i pujades en una base de
dades PostGIS de la uni però no he tingut temps de fer cap software de
conversió a OSM.

No és per desmerèixer el cadastre, però com tot, no és perfecte, més que
res per que cadastre = € i s'intenta escatimar molt. Com a exemple les
piscines, si mireu alguna urbanització, veureu que hi ha un tou de
piscines, però en el cadastre no en surt pràcticament ni una. El MCSC
tampoc no és perfecte, però és la referència que s'usa a Catalunya per
tot els estudis i treballs que necessiten d'aquesta informació.

Crec que si ho volguéssim fer bé tenim una feina complexa. Ja que tant
el cadastre com el MCSC tenen informació similar. Una cosa són
parcel·les i propietats i l'altre usos del sòl.

Doncs, pensem-hi.

Salut!

[1] http://www.creaf.uab.es/mcsc/
[2] http://www.creaf.uab.es/mcsc/map-mcscshp4.htm

On 29/05/13 15:43, Konfrare Albert wrote:
> Hola Héctor,
>
> En primer lloc, des del meu punt de vista penso que tots els dubtes i
> comentaris pel que fa a la conversió de les dades del cadastre i formes
> de procedir amb elles hauríem d'exposar-les a la llista talk-es[1].
>
> El que puc comentar-te és que a la meva zona apareixen
> «landuse=greenfield»[2] (solars al cadastre[3]) en llocs com: actuals
> parcs infantils, zones verdes, parcel·les buides al mig de la població,
> zones on ara hi ha un edifici, i també com bé dius, parcel·les al mig
> del bosc. La meva opinió personal és que cal revisar aquestes dades i
> [...]
        Jaume Figueras i Jové
o o o  Responsable de projectes SIG
o o o  inLab FIB
o o o
U P C  Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech

        E-mail : jaume.figueras a upc.edu
        Web    : http://inlab.fib.upc.edu/
        Telf   : +34937398621 (intern UPC: 98621)
        Mòbil  : +34650756456 (intern UPC: 44785)
        Fax    : +34937398628 (intern UPC: 98628)

        Adreça : inLab FIB
                 Edifici B5-S102
                 C/ Jordi Girona, 31
                 08025 BARCELONA