[Talk-cat] path vs footway

Jan Esquerra jan.esquerra at gmail.com
Tue Oct 15 07:59:49 UTC 2013

bon dia a tothom,

he observat que una part dels corriols estan entrats com a path i altra
part com a footways, la qual cosa fa pensar que hi ha disparitat de
criteris.

El meu criteri personal es que els footways son molt especifics d'entorns
urbanitzats, i a la muntanya lo que no son tracks (aptes per a vehicles
motoritzats de 4 o mes rodes) son paths. Despres ja tenim una pila de tags
(sac_scale, mtb_scale, access, trail_visibility, smoothness, ...) per
caracteritzar-los amb mes detall.

Els footways sempre els he entes com una via projectada, dissenyada i
construida pensant en la circulacio de vianants, a banda de que se'n
permeti l'us a altres mitjans de transport (bicycle=yes, ...).

Quin es el vostre criteri?
Hi ha algun criteri consensuat?

Tambe he trobat alguna pista etiquetada com a highway=bridleway, que entenc
que es un cami destinat a peatons i cavalls. Al Regne Unit deu ser molt
tipic pero diria que a casa nostra d'aquest tipus de camins no n'hi ha.
Penso mes aviat que l'error ve del JOSM que hi ha una via predefinida com a
Cami de ferradura, que algu pot assimilar a cami de carro (jo posaria
track, grade 4). Es pot canviar la traduccio del Josm?

ja direu la vostra

salut

Jan