[Talk-cat] Sobre sortides d'autopistes i altres vies

Konfrare Albert lakonfrariadelavila at gmail.com
Tue Dec 23 00:18:23 UTC 2014

Hola Yopaseopor,

La veritat és que jo darrerament mapo poc i quan ho he fet, mai m'he
dedicat a autopistes ni a carreteres. Haig de dir que quan he utilitzat
l'OsmAnd en ruta, sempre quedo admirat de la qualitat de les dades, per
tant admiro als que us hi dediqueu :))
Bé, no m'enrotllo i passo a les qüestions que plantejaves:

> -Quins altres mètodes es podrien buscar a fi d'assenyalar les sortides en
> sí?

excessiu, no em sembla malament del tot. Per tant, +1.
Estic en contra de posar «name» en base al servei que s'ofereix com s'ha
fet en aquest cas: http://www.openstreetmap.org/node/1342442960
La sortida no té nom, i si en tingués no seria «fuel», per tant, des del
meu punt de vista, -1.

> -És necessari assenyalar quin tipus de servei contenen les sortides de
> serveis?

Em sembla una bona idea, però en qualsevol cas, no vincularia el servei a
l'etiqueta «ref», que com el seu nom indica s'hauria d'utilitzar per
referències numèriques, per tant, -1 a la idea de ref=<f>, per exemple.
Caldria informar-se de si algú ha proposat alguna etiqueta en algun moment
amb aquesta finalitat, i si és així, mirar de revifar-la i sotmetre-la a
qüestionament a la llista tagging.
Si ningú ho ha fet abans, podria investigar-se per taginfo si hi ha
etiquetes sospitoses d'haver-se utilitzat amb aquesta finalitat i veure si
alguna té prou pes com per generar-ne una proposta a tagging.
Potser alguna cosa com motorway_junction:service o similar.

tot malament, però entenc que el que s'espera com a valor d'aquesta
etiqueta és una població, ciutat, etc. Cal tenir en compte que
«exit_to=fuel» s'ha utilitzat ben poques vegades[1], i pel que sembla
s'està discutint què s'ha de fer amb l'etiqueta «exit_to» en contraposició
a «destination» tal i com diu a la pàgina de la wiki[2], per tant en cas de
voler tirar això endavant penso que cal entrar a la discussió[3] i
plantejar aquest possible nou ús de l'etiqueta.

> -Es veu amb bons ulls la incorporació de l'horari al nom de l'àrea de
> servei?

Jo penso que l'etiqueta «name» s'ha de limitar al nom. Que una àrea de
servei ofereixi servei 24 hores no deixa de ser un servei més dels molts
que pot oferir. Que hi càpiga (ja que 24/7 són només 4 caràcters) no vol
dir que s'hi hagi d'incorporar.
Això ens podria portar a pensar en què seria molt interessant saber quin
tipus de combustible ofereix una benzinera i posar coses com «REPSOL
95/98/D», sincerament no li veig massa sentit.

> Com ho veieu?

A mi tenir la informació a Mapnik d'aquesta manera no em convenç. En
general ho veig tot massa arbitrari i allunyat de la comunitat, si realment
pensem que són bones idees penso que caldria fer l'esforç de portar-les a
debat a la llista tagging. Només una acceptació global d'aquestes
arbitrarietats permetria per exemple que quan en una sortida d'autopista hi
l'OsmAnd o a qualsevol altra aplicació un cartellet de benzinera, com passa

Salut!

[1] http://taginfo.openstreetmap.org/search?q=exit_to%3Dfuel
[2] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:exit_to
[3] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Talk:Key:exit_to