[Talk-cat] Publicitat als nodes

Simó Albert i Beltran sim6 at probeta.net
Sun Mar 16 09:56:05 UTC 2014

Jose Luis Infante <jlinfante at llefia.org> writes:

> Bon dia,
>
> avui estava fent una ullada als nodes del barri, i m'he fixat en una botiga
> de mobles que no havia vist abans. Pel que he observat, un usuari ha
> incorporat les botigues d'una cadena a OSM.
>
> No em sembla malament que les empreses geolocalitzin les seves botigues,
> però en aquest cas, hi ha key:note amb el valor: "Troba les millors ofertes
> i els millors preus en mobles...".
>
> Podeu veure la llista de nodes a
> http://www.openstreetmap.org/user/MonicaPrim/history
>
> Desconeixo si aquestes pràctiques estàn regulades a OSM. Quina opinió us
> [...]

Crec que se li hauria de dir varies coses a aquest usuari, com ara que
estaria molt bé que poses un comentari a cada set de canvis, si tinc
temps i ho recordo li enviaré un missatge.

Però deixeu-me comentar un parell de coses. La clau "note" no es veu al
mapa si entenem el mapa com les imatges renderitzades. Però des de la
nova versió de la web és molt fàcil accedir a tots els valors, per tant
aquests poden ser indexats per buscadors.

No veig malament afegir descripcions als nodes. Jo per exemple quan
afegeixo algun comerç o restaurant uso la clau "description", on
acostumo a posar alguna frase que tenen a la seva targeta de visita o al
menú o com a subtítol...