[Talk-cat] Fwd: [Talk-es] Odd edits by Tino Pinilla

Jan Esquerra jan.esquerra at gmail.com
Fri May 2 08:46:59 UTC 2014

M'acabo de trobar amb un altre cas (molt) sospitós de tirar de dades
obsoletes i/o errònies de l'ICGC.

Una pista introduïda a l'OSM el novembre del 2012, que en les ortofotos del
2011 ja hi estaven construint un edifici al damunt. No cal dir que, a dia
d'avui, en quasi tots els topogràfics de l'ICGC no hi ha ni rastre de
l'edifici. Puc donar fe dels canvis perquè hi he passat aquest matí, i ja
està feliçment arreglat a l'OSM (a l'ICGC encara falta).

No gaire lluny d'aquí també hi he trobat el nom d'un carrer introduït pel
mateix usuari en la mateixa data que res a veure té amb el que hi diu a les
plaques del carrer. Curiosament també està malament als mapes de l'ICGC i
del catastro. Podria ser que aquest carrer hagi patit un canvi de nom en
els darrers 2 anys, però les plaques es veuen bastant antigues, i fins i
tot hi ha un establiment amb el mateix nom del carrer (tal i com està a les
plaques) que no es veu precisament modern. Si tinc ocasió preguntaré als
vilatans.

Amb aquest usuari, molt actiu per cert, ja hi vaig contactar fa temps per
un tema semblant d'un corriol que feia anys que havia desaparegut però que
en alguns topogràfics de l'ICC encara el pintaven.

Més habitualment del que desitjaria hem trobo amb unclassifieds que en
realitat són pistes de terra (amb sort estan en bon estat), o pitjor encara
amb tracks que sobre el terreny són corriols. Que anant amb mapes de l'ICGC
(i d'altres) hagi de donar mitja volta ja hi estic acostumat, però amb
l'OSM ... . És el que té substituir el treball de camp pel treball de
despatx i ortofoto.

Bé, fins aquí la meva queixa/reflexió amb ànims de ser constructiu. Amb OSM
espero tenir un mapa veraç i confiable, malgrat que trigui uns quants anys
a estar complet, que de mapes complets i equivocats ja sé on trobar-ne.

Salut

Jan