[Talk-cat] com dibuixar interseccions

Jaume Figueras i Jové jaume.figueras at upc.edu
Mon May 26 08:40:38 UTC 2014

Hola,

jo sóc partidari de dividir les vies amb illetes, siguin pintades o
tinguin algun element físic que n'impedeixi el pas. Per tant em quedo
amb l'opció 1.

El motius per a mi són que permeten més expressivitat, per exemple:
prohibicions específiques d'accés a camions, carrils bus a la sortida
d'una rotonda que després desapareixen, carrils especials que et
permeten anar d'un carrer a un altre sense entrar a la rotonda, rotondes
amb semàfor a les vies d'entrada a la rotonda, etc. Aquestes situacions
es compliquen bastant de modelar si solament hi ha una única via. A més
una illeta pintada té el mateix significat que una illeta de ciment o gespa.

La única complicació addicional és que jo hi poso una restricció de
"u-turn" en el lloc on s'ajunten de nou les dues vies i es converteix en
una única, per si de cas un encaminador hi volgués girar.

Salut!

On 25/05/14 23:25, yo paseopor wrote:
> Basat en la realitat, crec que és important marcar els obstacles, per
> només pintats que estiguin.Una illeta és la que et fa desviar el cotxe
> per a que passi per determinat lloc i es separin (no parlo d'una doble
> línia continua, parlo d'una franja d'asfalt coberta per la típica
> pintura que està prohibit trepitjar-la i s'ha de respectar com a
> tal).Posar un voral pot no ser adequat (penso ara en les proves
> ciclistes, o en l'estalvi i rapidesa que suposa només el pintar la
> divisió al terra) . Imaginem una rotonda només delimitada amb marques
> vials, no l'hauríem de dibuixar?

> [...]

        Jaume Figueras i Jové
o o o  Responsable de projectes SIG
o o o  inLab FIB
o o o
U P C  Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech

        E-mail : jaume.figueras a upc.edu
        Web    : http://inlab.fib.upc.edu/
        Telf   : +34937398621 (intern UPC: 98621)
        Mòbil  : +34650756456 (intern UPC: 44785)
        Fax    : +34937398628 (intern UPC: 98628)

        Adreça : inLab FIB
                 Edifici B5-S102
                 C/ Jordi Girona, 31
                 08025 BARCELONA