[Talk-cat] Ajuda per revertir un canvi

Jaume Figueras i Jové jaume.figueras at upc.edu
Sun Oct 26 16:43:58 UTC 2014

Hola,

per desfer un canvi no hi ha una eina web que ho permeti (que jo sàpiga,
abans es podien desfer canvis amb el potlatch 1 però amb l'ID no ho sé),
s'ha de fer des del JOSM o des d'un programa fet per aquest fi.

Pel JOSM cal que et descarreguis el 'plugin' Reverter [1] i seguir les
instruccions de la wiki. Normalment s'ha de seleccionar l'opció de
desfer tot un conjunt de canvis i el programa va fent. Una vegada ha
acabat cal pujar de nou el resultat final. Tot és molt fàcil si ningú ha
tocar res de les dades a desfer. Si algú ha fet modificacions sobre les
modificacions que cal desfer la cosa es complica més. El 'plugin' diu
que ho fa bé, però jo he trobat problemes alguna vegada.

Hi ha també un programa (scirpt) que es diu Revert [2] funciona per
intèrpret de comanes i solament l'he hagut de fer servir una vegada.
M'ha funcionat de perles, ja que el JOSM no va ser capaç de desfer els
canvis, però ja t'avisen que és un risc. El programa no fa gaires
comprovacions de les ordres que se li donen i qualsevol error pot ser
catastròfic. De totes maneres s'executa en mode 'sandbox' i per tant
simula el què fa, i no ho envia a OSM, li has de dir expressament que
pugi els canvis, així es pot estudiar els errors que puguin aparèixer.

Salut!

[1] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/JOSM/Plugins/Reverter
[2] http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Revert_scripts

On 25/10/14 19:43, fermi_t a gmx.net wrote:
> Bones,
> remenant amb l'editor web d'OSM ID m'he carregat un node. No és res
> important, però m'agradaria saber com he de fer per revertir el canvi
> sense haver de tornar a crear un node... per aprendre'n si un dia faig
> un disbarat encara més gros que aquest ;)
> El canvi és el 26326313.
> Moltes gràcies,
> Fermí

        Jaume Figueras i Jové
o o o  Responsable de projectes SIG
o o o  inLab FIB
o o o
U P C  Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech

        E-mail : jaume.figueras a upc.edu
        Web    : http://inlab.fib.upc.edu/
        Telf   : +34937398621 (intern UPC: 98621)
        Mòbil  : +34650756456 (intern UPC: 44785)
        Fax    : +34937398628 (intern UPC: 98628)

        Adreça : inLab FIB
                 Edifici B5-S102
                 C/ Jordi Girona, 31
                 08025 BARCELONA