[Talk-cat] Edició 50 de catastro_barcelona

Jose Luis Infante jlinfante at llefia.org
Mon Apr 6 23:09:58 UTC 2015

Hola a tothom,

he fet el primer pas per importar les dades de Badalona (bé, de la zona
sud), i resulta que és l'edició número 50 de catastro_barcelona.
Quaranta-nou edicions anteriors a les que he de donar les gràcies als seus
editors pel seu gran treball. Jo començo ara i aquestes edicions m'han
ajudat molt per fer-ho.

Bé, encara queden coses per polir a la importació de dades (
http://www.openstreetmap.org/changeset/30004666), però m'agradaria conèixer
la vostra opinió (peer review ;). De les coses que encara em queden per
afegir a la massa que he importat són:

1. camins de vianants i escales

2. resta d'arbrat

3. dibuixar murs

4. definir millor l'àrea residencial o crear una relació amb tots els seus
elements

5. restriccions d'accés a alguns camins (portes, murs, ...)

També hi ha un parell de coses que no sé com fer-ho i us demano ajuda.

La primera és que l'àrea importada (tot el barri en general) té pendent.
Així, un edifici que està al costat d'un altre amb el mateix nombre de
plantes pot quedar més baix o més alt. Però no sé com fer-ho.

La segona és que si us fixeu, hi ha un edifici central a l'illa,
corresponent a un parking soterrat. He posat location underground i layer
-1, però els jardins que estan a sobre no apareixen al renderitzat de
Openstreemap. En la versió 3D de F4Map apareix amb un nivell sobre terra.

I ara us faig cinc cèntims sobre la importació.

El procés d'importació no és gaire complicat, però per una àrea urbana
genera molta informació repartida en un munt de fitxers. Localitzar els
fitxers que m'interessaven per treballar no va ser trivial.

Una vegada carregat el fitxer sobre el qual he treballat per aquesta
importació, les dades poden no ser correctes. Un faig una llista del que
m'he trobat:

- direccions inexistents

- entrades dels edificis incorrectes

- codis postals inexactes (comprovat amb la web de Correos)

- edificis amb punts de més

- edificis segmentats en trossos inexactes

- altures dels edificis errònies

- arbrat incorrecte (ho he descartat)

- òbviament els carrers i les direccions estan en castellà :(

- i altres petites coses com interseccions de la mateixa via, punts
repetits, etc

I he trobat a faltar elements que es veuen quan carregues la capa del
Catastro a JOSM, com les àrees de jardins.

Us deixo. Bona nit!

JL