[Talk-cat] Sobre sortides d'autopistes i altres vies

yo paseopor yopaseopor at gmail.com
Sun Jan 11 01:10:39 UTC 2015

És cert que mapejar pel renderitzador és el que s'hauria d'evitar...però la
realitat és molt tossuda.
És cert que el fet de que no aparegui la informació a l'estil predeterminat
no hauria d'importar...a no ser que la informació que no t'aparegui és la
que justament estàs buscant o és la que justament posa en valor el
servei.Per exemple, jo mai podria presentar OSM com a un projecte a tenir
en compte per l'ajuntament de la meva ciutat.Per algun estrany motiu el nom
d'una ciutat de 65000 habitants queda supeditat al nom del poble del costat
que té uns 15000 i els 2 altres amb 30000 (no m'hauria de preocupar, això
fins i tot li passa a Birmingham i a Manchester van tocar les categories
directament per a que no passés
https://github.com/gravitystorm/openstreetmap-carto/issues/1083 - vaig
provar de tocar-les jo també però a Espanya això no va fer cap gràcia )
Trobo interessant que existeixi un camp adequat per incloure els símbols
tot i que existeixin encara valors múltiples, però no em soluciona el fet
de no marcar al mapa les sortides sense referència (segueixo sense entendre
perquè mirant la C-17 amb un nivell 11, a partir de Centelles en direcció
Barcelona ha de quedar el mapa buit sense cap indicació  -els símbols <>
són lletjos però indiquen el lloc almenys, ja es veu que des de Tagamanent
a Aiguafreda no hi ha cap sortida en un bon tros, i que després de la
benzinera de La Garriga fins Tagamanent no en tindràs una altra, així que
alerta amb anar curt de combustible, per posar un exemple)
Aquests fets fan que et plantegis realment si val la pena introduir segons
quina informació , no per la utilitat de la informació en sí, sinó pel
"despreci" que en fa OSM. Al cap em ve tota la informació relativa a
propietats d'aparcaments (http://parking.crite.net/ està desactualitzada i
http://parking.openstreetmap.de no funciona) i el fet que no existeixi una
capa per mostrar-la.Quin sentit té afegir sortides o serveis si després no
s'han de mostrar al mapa (sí, sé que qualsevol pot muntar un "3rd party"
amb aquestes capes i que existeixen mapes fins i tot de sexshops i clubs de
carretera però resulta que informacions més bàsiques per un mapa de
carreteres -i,per tant, haurien d'estar a Mapnik - no apareixeran), i ja
posats, són justament les que jo introdueixo i faig servir habitualment.

Salut i millors renderitzats
yopaseopor

PD: No em veig amb cor d'iniciar un procés oficial de taggin' sobre aquesta
qüestió, per ara (si la gent més propera no hi està d'acord - i som 20? 30?
a la llista -  què faig proposant-li la mateixa solució a la resta del món
-sincerament no m'esperava que tingués tant rebuig-) però dono tot el meu
suport a qui s'atreveixi a tirar-ho endavant.