[Talk-cat] Correu a TV3 name:ca

Konfrare Albert lakonfrariadelavila at gmail.com
Tue May 26 16:48:21 UTC 2015

Ep,

Gràcies Jaume pel resum ;)
Responc a algunes qüestions...

1.- Faria un estil amb etiquetes en català com a exemple i els ensenyem a
> la gent de TV3 per què ho vegin. Cal agafar els estils de cartodb [1] i
> modificar la font de les etiquetes. Puc oferir una màquina física que tinc
> infrautilitzada amb 1TB de disc per mapes i ubuntu 14.04. D'això puc
> encarregar-me'n jo.
>
> L'opció de fer noms solament amb fons transparent no val, com ha dit en
> Xevi cartodb solament deixa tenir un basemap (i per tant els overlays que
> hi puguem posar ens són igual)

A mi em sembla fantàstic, i necessari. Gràcies per l'oferiment Jaume.

> 2.- En paral·lel ja que el Xevi s'ha ofert intentaria muntar un sistema de
> deploy de l'stack de TMS. No sé fer-ho, el docker aquest m'està perfecte.

També fantàstic. Seria un servei molt útil.

> 3.- La carta està molt bé, o sigui que jo ja l'enviaria oficialment.
> Albert feina teva?

Bones notícies, ja ens han respost:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Catalan/Carta_a_TV3#Resposta_de_la_CCMA
Algú vol contactar amb ells?
Potser tu, @Jaume per comentar-los el tema del servidor?

> 4.- Arrel d'això podem fer una sofa-mapping-party amb softcatalà, òmnium i
> nosaltres per traduir noms a català del món. José Luís, Joan.. oi que teniu
> contactes per involucrar-hi gent?

Genial idea. Ho comento a la gent de Softcatalà ara mateix a veure què els
sembla.

> 5.- Reunir-nos amb tv3, vilaweb, ara, etc. per què utilitzin mapes en
> català? Segur que algú ens obrirà alguna porta, si tv3 triga, en Partal pot
> ser més accessible i ha fet els mateixos mapes que TV3 amb València i
> Balears.

També +1, però seria un pas posterior a disposar dels serveis perquè
efectivament els mapes estiguin disponibles i puguin utilitzar-se.

> 6.- Parlar amb gent de cartoDB per què siguin sensibles als idiomes... o
> permetin un overlay sobre els estils seus sense noms. No puc entendre com
> no ho tenen fet amb els mapes tan guapos que fan... Xurxo!! no estas per
> aquesta llista?

Això ho comentaria des de ja.
Mirant la llista de gent subscrita a aquesta llista diria que no hi és.
En qualsevol cas és una iniciativa que podríem mirar de tirar endavant amb
el suport de la gent de talk-es, no?
Ho dic perquè el mateix problema que tenim nosaltres el tenen ells.

> Què tirem endevant?
>
> Salut!
>
> [1] https://github.com/cartodb/cartodb-basemaps

Salut!