[Talk-cat] Vull millorar Castellterçol però no sé per on començar

Carlos Cámara carlos.camara at gmail.com
Tue Apr 19 16:28:46 UTC 2016

Bona tarda,

Escric perquè en aquests moments OSM té poques dades sobre Castellterçol i
m'agradaria contribuir a millorar-lo. Tot i que he fet canvis menors a OSM,
no tinc molt clar per on començar a editar.

Fins ara he detectat el següent:

   1. Possibles noms incorrectes: he afegit aquesta nota
   http://www.openstreetmap.org/note/549667#map=16/41.7655/2.1191&layers=N
   : si no fos perquè sembla que el node en questió ve de l'IGN l'hagués
   esborrat o mogut i editat per canviar-li el nom, el tipus i la posició.
   2. Diferents criteris amb algunes places principals del poble que fan
   que tinguin visualitzacions incongruents i en alguns mapes (com ara mapbox)
   no es vegin bé: per exemple la Plaça Vella (
   http://www.openstreetmap.org/way/174324804), la Plaça Pompeu Fabra (
   http://www.openstreetmap.org/way/174324816) o la Plaça dels estudis (
   http://www.openstreetmap.org/way/174314507) (aquesta última potser la
   vaig liar jo, ja que es fa servir majoritàriament com a aparcament
   descobert -tret de moments puntuals com festa major) són molt diferents.
   Quin seria el criteri a seguir?
   3. Dubtes concrets amb la plaça nova i la plaça prat de la Riba: tot i
   que és cert que tenen dos noms, la realitat és que no hi ha cap element que
   indiqui un canvi de plaça i només hi ha un únic espai buit continu (no es
   veu cap línia com ara mateix -http://www.openstreetmap.org/way/295644533-).
   Com puc resoldre-ho? Per altra banda, hi ha un gran desnivell entre la
   plaça i els carrers Plaça Nova i Avinguda Ramon Albó que no sé si hauria de
   resoldre dibuixant dos murs de contenció (tal i com veig que està fet a
   Girona: http://www.openstreetmap.org/way/65666097)
   4. No hi ha edificis i m'agradaria posar-ne però aquí sí que vaig (més)
   perdut. Per una banda vaig pensar a importar del cadastre, però no entenc
   el procediment a seguir. Això em va dur a plantejar-me l'opció d'anar
   calcant els edificis, però no sé què puc fer servir com a base: si
   superposo el cadastre (fent servir el plugin de JOSM) hi ha conflictes amb
   els carrers i vies dibuixades actualment. Sembla ser que el PNOA coincideix
   amb el que existeix ara mateix, però A) ni tinc clar que sigiui correcte i
   B) és molt difícil de calcar sobre el PNOA (el cadastre és molt més
   esquemàtic i fàcil de calcar).

Em podeu aconsellar sobre com anar resolent aquests problemes?

Gràcies!

Carlos Cámara
http://carloscamara.es