[Talk-cat] #OSMRookie: Intervenció d'etiquetatge bàsic a Catalunya

yo paseopor yopaseopor at gmail.com
Sat Jan 23 20:08:45 UTC 2016

Hola gent!

Ja sabeu que hi ha vegades que m'avorreixo més del compte i em poso a
pensar en coses estranyes. Arrel de la reorganització de la wiki vaig fer
pública una llista de municipis a la que vaig començar a constatar que a
Catalunya tenim molts municipis amb carrers mal traçats i sense nom, així
que comentant-ho al grup de Telegram vam establir un debat sobre això en
particular i d'altres necessitats bàsiques que té el mapa.
Les conclusions ens han portat a plantejar-nos establir uns "nivells de
prioritats" dins una campanya d'etiquetatge inclòs si no som habituals de
la zona mitjançant tots els mitjans disponibles (gràcies ICGC i la teva
llicència 4.0 :P).
Els nivells podrien ser els següents:

-Nivell 1: Traçat i nom de carrer
-Nivell 2: Sentit de circulació, places, parcs,llocs públics i privats
-Nivell 3: urbanitzacions, barris, granges, masies, usos del sól (és el que
li dóna color al mapa per distingir polígons industrials, poblacions,
centres comercials) i delimitar correctament els límits administratius

Per a tot això hem decidit posar-nos mans i mànigues a l'obra i s'està fent
junt amb les edicions i l'ús d'eines com l'estil FIXName una campanya de
missatges via xarxes socials als diversos ajuntaments i associacions de les
zones que estem editant, sota el hashtag #osmrookie.
També s'està elaborant una predefinició per a JOSM (un preset de menú) que
destaqui aquests nivells.

Paral·lelament s'ha comentat també a la llista espanyola, a la qual no li
ha semblat mala idea i es seguirà parlant.
I vosaltres com ho veieu?

Salut i comunitat
yopaseopor

PD: la llista la trobareu a