[Talk-cat] va de pistes

Jaume Figueras i Jové jaume.figueras at upc.edu
Mon Sep 19 13:39:17 UTC 2016

Hola,

jo estic també amb el Jan. De fet encara són una mica més extremista. A
la gent amb que parlem de pistes (principalment del CET de Terrassa) els
dic que el grade1 són les pistes pavimentades amb asfalt, com moltes
pistes a França que pugen a una muntanya o van alguna granja, les que
han "emporlanat" o les que estan totalment mantingudes i que en altres
països fins hi tot hi posen alguna mena de quitrà per compactar. En
definitiva que s'hi passa amb cotxe i hi pots circular a 40 o 60 km/h
sense problemes en un tram recte.

els dic que el grade3 és una pista que podries passar amb un turisme,
però poquet a poquet, que té roderes i herba al mig, sotracs i pedres,
però que és circulable en segona si vas amb compte, el que molta gent
usa per fer BTT "dominguero"

Finalment els dic que una pista grade5 és una pista xunga-xunga que si
no tens un 4x4 de veritat (no un suv d'aquests) no hi circules,
reguerots, pedra i poc o gens manteniment.

També els dic que grade2 i grade4 els oblidin, que és afinar massa si no
et coneixes molt el terreny. Amb 1, 3 i 5 és suficient per saber si m'hi
fico o no amb un cotxe o amb una bici.

Total que per posar el grade es preguntin:

1.- hi passa un cotxe normal? -> No! doncs grade5
2.- Posaries tercera? -> No! doncs grade3; Si-> grade1

@Jan: Ara que estàs/estaves a Terrassa els poso l'exemple que la pista
de sant llorenç que van obrir i pavimentar per emergències, la de la
casa nova de l'Obac, la de Can Pobla és grade1. La de Mura al Puig de la
Balma és grade1 al principi, però després es fa grade3 i potser la que
porta a algun altre aparcament. Res més, que a Sant Llorenç no hi ha més
grade1. Que de l'Alzina del salari ni se'ls acudeixi posar grade1 encara
que hi hagi algun tros amb asfalt antic... que allò no està pas mantingut.

Salut!

On 19/09/16 14:37, Xavier Barnada wrote:
> Hola Jan,
>
> El meu criteri per posar el track type a grade1 es que es pugui
> transitar amb un turisme.
> Respecte a si són pavimentades jo això ho representaria amb la propietat
> surface.
> Tot i que entenc que les pistes poden canviar ràpidament en qüestió de
> poc temps i que per això és sigui conservador
>
> Salutacions
>

> El dl., 19 set. 2016, 14:24, Fermí Tanyà <fermi_t a gmx.net
> <mailto:fermi_t a gmx.net>> va escriure:
>
>     Totalment d'acord amb tu Jan!
>

>     Fermí
> [...]

        Jaume Figueras i Jové
o o o  Responsable de projectes SIG
o o o  inLab FIB
o o o
U P C  Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech

        E-mail : jaume.figueras a upc.edu
        Web    : http://inlab.fib.upc.edu/
        Telf   : +34937398621 (intern UPC: 98621)
        Mòbil  : +34650756456 (intern UPC: 44785)
        Fax    : +34937398628 (intern UPC: 98628)

        Adreça : inLab FIB
                 Edifici B5-S102
                 C/ Jordi Girona, 31
                 08025 BARCELONA