[Talk-cat] OSM a les Jornades SIG Lliure

Esther Mingot estheribus at hotmail.com
Thu Apr 20 18:42:52 UTC 2017

Bona tarda!

a les jornades SIG Lliure d'aquest any es farà una presentació dels projectes que s'estan portant a terme des d'OSM Espanya [1]. Seria interessant poder aportar el que estem fent a nivell de comunitat catalana, per bé que darrerament estem molt parats (o és la impressió que em dona). M'agradaria poder fer un llistat del que s'està fent, perquè a part del projecte de 1carrer1nom no tinc referències clares de la resta de coses que s'han fet.

Com que soc relativament nova en aquest món i aquestes tecnologies, no sé com ho feu per fer documents compartits, ni si hi ha algun resum que es pugui editar o adaptar.

Per altra banda, des del SIGTE avui m'han escrit això: "no us agradaria montar un mapatón o trobada de OSM-cat el dia previ a Jornades de SIG lliure? Podríem treballar-ho allà!! El dimecres a la tarda (31 maig) estic contactant amb alguns geoinquiets per organitzar algunes xerrades tipus informal i penso que podria lligar molt bé. Com ho veus? Us animaríeu a organitzar-ho? Em puc encarregar de la logística (buscar espai, una part de la difusió, etc.) i la resta ho moveu vosaltres. Encara que sigui en format petit."

Com es diria en castellà "el guante está echado", així que acceptem el repte o no?

Per la meva part m'ofereixo a fer el que faci falta, però no em puc responsabilitzar de cap de les dues coses perquè no en tinc ni idea. No he participat mai en un mapató, i no sé ni per on es comença a organitzar una cosa així. Suposo que primer es marquen uns objectius (completar un sector de la ciutat, etiquetar carrers, fer alguna tasca del HOT...). Tampoc estic en condicions d'explicar què és OSM, en tot cas estar allà per ajudar al que calgui.

La mapató suposo que es faria a les instal·lacions de la UdG, la tarda del 31 de maig.

Digueu alguna cosa, tant si us sembla bé o un disbarat, si podeu participar o no...

Salutacions!

[1] http://www.sigte.udg.edu/jornadassiglibre/programa/

Sólo la verdad nos hará libres