[Talk-cz] Overovani dat, import UIR-ADR --megadlouhe

Jakub Sykora kubajz na kbx.cz
Pondělí Červen 11 08:59:41 UTC 2007

Ahoj,

kazdopadne se jedna o dilo odvozene. Tezko si dokazu predstavit, ze
obkreslenim neceho vznikne dilo zcela nezavisle na dile puvodnim. To by
jaksi potiralo vyznam toho cinu. Kdyz ve skole neco opisu, tak si take
tezko muzu zakladat na tom, ze jsem to vymyslel zcela sam a bez pomoci.

O obkreslovani jako takove nejde. Yahoo uvolnilo letecke snimky mest pro
pouziti v OSM - takze tam uz je jedno, ze z nich obkreslujes. Dulezite
ale je, jakym zpusobem se snimky dostavaji ze sereru yahoo. V licenci je
uvedeno, ze se tak musi dit skrz API serveru, coz napriklad Potlach
dela. Jenze plugin do OSM to delal metodou takovou, ze parsoval webovou
stranku a stahoval fotografie samostatne - to uz je v rozporu s licenci.

Pouziti map a fotografii pro verifikaci je podle me v poradku. Ty jsi
vytvoril vlastni dilo tim, ze jsi zaznamenal cestu (opravdu jsi ji
prosel s GPSkou). To ze si pod tim zobrazis obrazek MickeyMouse a budes
sledovat, zda jsi nahodou neprosel po jeho obrysu je ciste tvoje vec.
Neco jineho by bylo, kdybys ale zacal data ohybat tak, aby sedela na
mysakuv ocas. To uz pak chte nechte cast dila odvodis. Bude se jednat o
dilo odvozene, tudiz na nem budou vaznout prava toho, kdo nakreslil mys
nebo kdo pokracuje ve vykonu prav po jeho smrti. Tudiz pozor na to, ze
kdyz zjistis na mape, ze je tvoje GPSka sedela po celou dobu dobre, ale
na konci ulice sla jinak nez mapa, ze to upravis podle ni. Muze se prave
jednat o easter egg nebo jen chybu v mape, podle ktere overujes.