[Talk-cz] UHUL a WMS

Jakub Sykora kubajz na kbx.cz
Pátek Září 7 08:26:44 UTC 2007

To nevim, na jakych datech sedi, ale z principu je jasne, ze je nemohou
davat zdarma bez poruseni. Typicky totiz vlastnik pozemku si jej necha
zamerit a dany vykres preda CUZK, a tim padem CUZK nema vlastni data,
ale data od vlastnika pozemku. To by jedine musel upravovat nejaky
"vyvlastnovaci zakon na prava k zamereni pro CUZK" :)
Navic ani neni zrejme, kdo je vlastnikem prav a jakych. Tezko totiz
rici, jestli kdyz geodetovi zaplatime za zamereni pozemku a ten preda
proti penezum dokumentaci, jestli veskera prava souvisejici se zamerenim
prechazeji na platce nebo zda se tim hradi pouze geodetova prace.

Stejne je to s UHULem - data, ktera si primo nekoupili pod nejakou
licenci nebo je nestvorili sami take nedavaji k dispozici.

P.S.: Tuhle sel v televizi na CT1 porad (tusim ze cerne ovce), kde
zjistili, ze katastr ma zcela nepresna data o nekterych pozemcich a
cestach. Pointou bylo, ze nikdo nedokaze rict, ktery pozemek a ktera
cesta saha/vede odkud kam. Soud nakonec rozhodl, ze katastr
neshromazduje kartograficky presna data, ale pouze definuje pravni
vztahy mezi jednotlivymi entitami.
Co ty lidi, co se prou o cestu na pozemku, ktera ma vest jinudy, budou
delat ted, to nevim...