[Talk-cz] Číslování domů

BH singularita na gmail.com
Středa Srpen 27 16:32:27 UTC 2008

Cislo popisne ma kazdy dum, pak nektere stavby maji misto cisla
popisneho cislo evidencni (tech moc neni, predpokladam ze to budou
nejspis ruzne skleniky, garaze apod. kam se stejne posta nedorucuje
....). Cislo popisne je pro danou vesnici/mesto, respektive mestskou
cast jedinecne.
Ve mestech a asi i ve vetsich vesnicich pak maji i cisla orientacni (u ulic).

Asi bych to udelal, ze pokud ma dum jen cislo popisne nebo evidencni,
tak bych ho dal do housenumber, pokud ma i orientacni tak do
housenumber cislo ve formatu "orientacni/popisne". Mozna pak do
dalsiho tagu dat informace o tom, jake cislo a v jakem formatu tam je
(to by chtelo pak i nejak dohodnout presny hodnoty) - tim bude hned
jasny jaky cislo a v jakym formatu tam teda je :)

Priklad:

<node id="1">
  <tag k="addr:housenumber" v="10" />
  <tag k="addr:housenumberformat" v="cislo popisne" />
</node>

<node id="2">
  <tag k="addr:housenumber" v="45/3010" />
  <tag k="addr:housenumberformat" v="cislo orientacni/cislo popisne" />
</node>

<node id="3">
  <tag k="addr:housenumber" v="617" />
  <tag k="addr:housenumberformat" v="cislo evidencni" />
</node>

Alternativne mozna jeste pridat dalsi specialni tagy pro , takze by
pak vzniklo neco jako:

addr:housenumber=45/3010
addr:cislo_popisne=3010
addr:cislo_orientacni=45

Ale v tom uz je zase redundance, coz se mi moc nelibi ...

>  V poslední době jsem napsal nadprůměrné množství dopisů a hledal
>  spoustu adres (oproti mému obvyklému ročnímu průměru 0) a všude kde
>  mají dvojí číslování jsem se setkal buď s adresou s lomítkem nebo jen
>  s číslem popisným.
>  Ovšem teď jsem trochu zapátral a řešení s lomítkem taky není
>  samospasitelné, protože jsem narazil i na to, že je adresa bývá
>  udávána jak č.p./č.o. tak  někdy i obráceně č.o./č.p.  Je v tom děsnej
>  bordel :-(
>  Jen pro info, náš konkurent mapy.cz najde "Ulice č.p.", "Ulice č.o." a
> [...]

Ve mestech je IMHO vetsinou zase dulezitejsi to orientacni .... takze
to tam bude chtit nacpat obe.

Martin