[Talk-cz] Znaceni turistickych cest

Jiri Klement jiri.klement na gmail.com
Úterý Únor 12 13:54:07 UTC 2008

On 2/12/08, hanoj <ehanoj na gmail.com> wrote:
> *** A co pouzit carku?
> kct_red=ruin,local,major

Neni to sice perfektni, napriklad bude problem u pojmenovanych
soubeznych tras. Ale je to asi dobry kompromis mezi presnosti a
jednoduchosti.

> *** nesnazme se OSM popsat cely svet detailne, to je nerealne. Jestli
> je ale tak dulezite kdo znacku vytvarel, nabizi se "key:operator".

Nemyslel jsem to tak, ze je dulezite kdo znacku vytvoril. Chtel jsem
rict ze by bylo vhodnejsi pouzit neco obecnejsiho nez kct_red, treba
marked_trail_red.

> [...]
> mu zrejme zdaly moc slozite. System node/way byl jednoduchy, uz ale
> nepostacoval na komplikovanejsi vektorove modely, priliz obtezoval
> uzivatele. Relations sice davaji nadeji pro rozsirene mapovani, ale
> jejich implementace je slozita. Dost by pomohlo neco jednoducheho jako
> group nad prvky. Soucasne uzivani je komplikovane, zrizeni relations
> netrivialni, modifikace relations spatna, mazani velmi obtizne. Asi
> tak na urovni jako je historie v JOSM. Relations je zatim jen
> budoucnost a radeji bych se jim vyhnul, co to pujde.

OK, relace uplne zavrhuji.

Ruin, peak... myslim ze neni naskodu to v mape mit. Pri planovani
trasy se to muze hodit.

Takze to zatim vypada ze vsichni souhlasi s schematem
kct_red=local,major,..

Ma smysl pridat jeste kct_red_name? Melo by to smysl hlavne tam, kde
tam, kde je vetsi mnozstvi naucnych stezek.
kct_red_ref by melo smysl pouze pokud by se nekdy podarilo ziskat
seznam stezek a bylo tak mozne zistit ktere stezky v osm jeste chybi
(podobne jako se to ted zjistuje u silnic). Zatim mi to pripadne uplne
zbytecne.

Seznam doporucenych hodnot:
major  - normalni turisticka znacka
local - lokalni znacka nebo naucna stezka (ma smysl rozdelovat naucne
a lokalni?)
ruin - ke zricenine
peak - k vyhlidce
spring - studanka
interesting_object? Jak kratce prelozit zajimavy objekt?
ski - pro bezky
european - Evropska stezka

Mam tam jeste neco pridat/smazat/upravit?

kubajz: Je mozne doplnit do tveho WMS serveru renderovani stezek?

Je lepsi pouzit kct_ coz je kratke a snadno zapamatovatelne, nebo
presnejsi marked_trail nebo hiking_marked_route? Protoze to bude jen
pro cr, tak by to melo byt neco unikatniho, v tomhle je asi kct_
lepsi.