[Talk-cz] Auto-discard notification

hanoj enemy na mail.muni.cz
Neděle Leden 6 09:14:03 UTC 2008

talk-cz-bounces na openstreetmap.org napsal(a):
> The attached message has been automatically discarded.
*** proto abys mohl do konference, musis se prihlasit.

> Zdravím všechny,
>
> kdo se podílí na tvorbě OSM mapy v Čechách. O projektu vím delší dobu
>  a líbí se mi. K vánocům jsem dostal novou GPS a tak jsem si řekl, že
>  zkusím data občas použít i k něčemu veřejně prospěšnému.
*** kazdopadne bud vitan.

> Zkusil jsem přes JOSM přidat cesty v okolí Kobylis v Praze a pak
> cestu k lázním Hrubá skála. Mám ale obavu, že při přidávání cesty v
> druhé oblasti jsem omylem smazal úsek železnice, když jsem si
> prohlížel, jak se objekty označují. Editaci jsem prováděl pod loginem
>  "ppisa". Při uploadu jsem si myslel, že po označení jen některých
> řádek v seznamu změn dojde k updatu jen těchto položek. Mám ale
> obavu, že se mýlím a že se přeneslo i nechtěné mazání. Za škodu se
> tedy omlouvám.
*** vsechny provedene zmeny se uploaduji.

> Existuje nějaká možnost, jak si ve stylu CVS/SVN/... prohlédnout
> historii změn a revertovat buď celý changeset nebo jednotlivé akce.
*** No teoreticky existuje takova moznost v Potlach (od 12/2007). Nikdy
jsem ji nezkousel a zatim je to velmi problemova vlastnost OSM: databaze
uklada historii geoprvku, ale nema nastroje na jeji efektivni pouzivani.
*** Pokud to nepujde v Potlach, a pokud jde o drobnosti bude asi
nejjednodussi chyby opravit rucne, nebo skriptem.

http://wiki.openstreetmap.org/index.php/OSM_Protocol_Version_0.5

Retrieving Object History

You can access the full history of any object.

GET /api/0.5/<objtype>/<id>/history

> Dále by mě zajímalo, jaká přesnost je považovaná za dostatečnou.
> Zatím se mi zdá, že přesnost dat z GPS je opravdu v rozsahu +/-3 až 5
>  metrů. Stačí to nebo je třeba data nějak průměrovat a korigovat
> podle satelitních snímků?
*** To co pise GPS za presnost je velmi priblizna informace. Pro
zadavani geodat do OSM optimalne pouzivej dva zdroje. Vyhodne je vyuzivat:
*** Ortofoto Yahoo (v JOSM, nebo Potlach)
*** Ortofoto UHUL
Nastuduj si:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/WikiProject_Czechia/free_map2osm

> Dále, má cenu do mapy zanášet i chodníky/cesty v parku?
*** Urcite ma.

> Pod jakým typem objektu by se měly zanášet? Chodím často jak
> sídlištěm tak na kopec Ládví a měl bych celkem chuť tyto oblasti do
> mapy přidat.
*** Pro pesiny cesty pro pesi puzivej highway=footway, jinak si nastuduj
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Map_Features

ha
hanoj