[Talk-cz] import UIR-ZSJ a pouzitelnost UIR-ADR (dlouhe)

hanoj enemy na mail.muni.cz
Úterý Leden 29 19:19:37 UTC 2008

Kubajz napsal(a):
> V UIR-ADR nejsou polohopisne udaje o obcich. Jsou jen adresni body,
> ktere jsou prirazeny ulicim. Ty zase castem obce, ty obcim, ty okresum,
> ty krajum.
>
> Takze vystrachat udaj o poloze obce by bylo tezke (obalovy polygon
> adresnich mist a z nich nejaky median jako teziste...). Verim ale, ze by
> se takhle daly celkem hezky zjistit hranice mestskych casti...

*** Zni to urcite pekne. Nekolik odrazek co mne napadly, treba pomuzou:
"UIR-ADR 2"

1) OSMhighway:name
*** tedy ke kontrole (nejspis rucni) nazvu ulic. Z bodu ulic vytvorit
polygony a pak kontrolovat jak nazev linie odpovida rozsahlosti polygonu.
Problem budou sidliste a podobne netradicne urbanizovane uzemi, kde
poloha ulice (silnice) pramalo souvisi s existujicimi objekty. Take tam
kde ulice nema zadny objekt.

2) OSMhighway:geometry
*** Pro vytvareni dat by mohlo pomoci neco jako regrese nad ulicnimi
body. Tedy body z ulice prolozit krivku vhodneho modelu, tu pak
zjednodusit na lomenou caru. Jako podklad, ulozeny mimo OSM, pro
vykreslovani bilych mist k nezaplaceni...

3) Place (Obce a Mistni casti)
*** Dnes je v czOSM vetsina administrativnich obci, tj. asi 6.000 z
celkoveho poctu 6.230. V CR je ale cca 23.000 zakladnich sidelnich
jednotek. Ty v OSM skoro vubec nejsou, pokud jsou nelze je rozpoznat od
admin. obci.

	Dale je problem s polohou obci, ktera byla vysledkem, prumerovani ne
zcela dobrych zdroju. Tady by centroid (teziste) stavebnich objektu
mohlo pomoci ho zpresnit. Nedaval bych mu ale prednost pred rucnim
umistenim do (historickeho) centra obce.

	Mam problem s jednoznacnou identifikaci nazvu sidel, jejich
podrizenosti a nadrizenosti (neco jako is_in: kraj, okres, obec +  ID
kod napr. byvaly NUTS5, nebo KODOB) - obtizne se s nimi pracuje. Pokud
to UIR-ADR obsahuje, bylo by to velky plus.

ha
hanoj