[Talk-cz] Tagování cyklostezek v Praze - návrh

Tomáš Tichý t.tichy na post.cz
Úterý Květen 13 15:30:09 UTC 2008

Neosuhlasím s návrhem,
hlavní rozdíl mezi oficiálními a neoficiálními trasami je právě to
značení v terénu, takže to může vést ke zmatení, protože se to
vyrenderuje na cyklomapě stejně jako oficiální trasy. Rozhodně bych
nemíchal značené a neznačené trasy. Značená a neznačená trasa musí být
na první pohled vizuálně odlišitelná.
Mapa Prahou na kole je vynikající, ale právě tohle míchání považuji za
její největší nedostatek, protože pak se často v terénu musím dívat,
jestli mám jet po šipkách, nebo podle mapy.
Je potřeba se na to podívat taky z celorepublikového hlediska.
Neoficiální trasy jsou zatím jen v Praze, kde je značení zatím slabší,
ale to neznamená, že časem nemůžou vznikat i jinde a pak by v tom byl
strašný guláš.

Ostatně je potřeba vyřešit jednotně pro ČR i značení ostatních
cyklotras mimo prahu, takže návrhy:

Protinávrh I - lépe respektuje sémantiku pojmu "network":

ncn - síť KČT, rozlišit dalším tagem "třídu"
rcn - v ČR asi neexistuje
lcn - pražská síť, další lokální sítě, rozlišit dalším tagem "třídu"
ucn - neoficiální trasy, rozlišit dalším tagem "třídu"

Protinávrh II - lépe se vyrenderuje v současném rendereru:

ncn - síť KČT 1. a 2. třída, magistrátní trasy Ax
rcn - síť KČT 3. třída, magistrátní trasy Axx
lcn - síť KČT 4. třída, magistrátní trasy Axxx, ostatní lokální značení
ucn - neoficiální trasy

Osobně si myslím, že nedostatky rendererů se nemají řešit
znásilňováním tagování , takže hlasuji pro I.

=TT=